Volvo с рекорд за 2015 г. 11.01 | 16:31

За първи път в историята си шведите надхвърлят 0.5 млн. продажби, до няколко години чакат 800 хил.

От Кристиан Костурков

2015 г. ще остави сериозен отпечатък в историята на Volvo. През изминалата година шведският производител на премиум автомобили поставя абсолютен рекорд при продажбите си. За първи път в 89-годишната история на марката на пазара са били реализирани над половин милион автомобила Volvo. За 2015 г. производителят от Гьотеборг е продал точно 503127 коли.

Новият рекорд подчертава силата и устойчивостта на продължаващата оперативна и финансова трансформация на Volvo Cars. Също така е доказателство за успеха на новата стратегия на компанията по отношение на продажбите в световен мащаб, доказани по-късно през 2015 с продажбите на новия луксозен SUV XC90.

Най-добрите пазари за шведската марка през миналата година са били Европа, САЩ и Китай. На Стария континент се дължат над половината от реализираните продажби - 269 249. В същото време пазарът на Volvo в Европа отчита и 10.6-процентен ръст. По бедната Източна Европа също е била печеливша за компанията, където за 2015 г. продажбите бележат увеличение от 8.7 на сто. Още по-добре стоят нещата в САЩ. Макар и реализираните там автомобили да са по-малко от тези в Европа, се отчита увеличение с цели 24.3%. Китайският пазар, въпреки минималния ръст, остава сред важните за Volvo. С продадените за цялата 2015 г. близо 81 600 автомобила, което се дължи и на 11.4-процентния ръст през четвъртото тримесечие, се наблюдава тенденция, която вероятно ще се запази и през тази година. У нас през 2015 г. Volvo също се представя много добре. Официалният вносител "Мото-Пфое" отчита увеличение на продажбите спрямо 2014 г., а също и преизпълнение на предвидените за страната ни бройки от абсолютно всички модели на шведската марка.

В Гьотеборг очакват тенденцията за увеличение на продажбите да продължи и през 2016 г. За целта много се залага на новата луксозна лимузина S90, която ще бъде официално представен на широката публика по време на международното автомобилно изложение North American International Auto Show 2016, което открива врати днес в Детройт.

През следващите няколко години Volvo ще продължи да променя позицията на марка, за да се конкурира с глобалните си конкуренти. Шведската компания ще разчита много и на съживяването на дейността си в САЩ. В средносрочен марката, тя ще продължи да се разраства в Китай, ще удвои пазарния си дял в Европа и увеличи продажбите си в световен мащаб до 800 000 коли. До 2020 г. пък Volvo Cars ще обнови изцяло моделната си гама, ще вгради нова технология двигатели и ще продължи да поддържа позицията си на лидер по безопасност в автомобилите си и ще продължи да разработва и развива автономните задвижващи технологии.

В бъдеще Volvo ще укрепи позицията си на водещ световен производител на хибриди с поредица от четири и три цилиндрови хибридни двигатели, предлагащи комбинация от мощност и ниски нива на вредни емисии на световно конкурентно ниво. Също така за първи път шведите ще разработят и изцяло електрическа кола. Volvo очаква най-малко 10% от годишните й продажби в средносрочен план да бъдат електромобили.

Водещи

Най-четени