Новите коли у нас средно с 2000 лева нагоре + чакане с месеци 13.03 | 13:01
Колите се превръщат в лукс у нас, не са даденост, както беше преди 7-8 г. Хората са много предпазливи, внимателни, не си сменят често колите, гледат състоянието им, пазят ги, защото е трудно да си купят нов автомобил
Търговците на автомобили у нас прогнозират, че през лятото на тази година новите коли ще поскъпнат средно с около 2000 лева.
Колите се превръщат в лукс у нас, не са даденост, както беше преди 7-8 г. Хората са много предпазливи, внимателни, не си сменят често колите, гледат състоянието им, пазят ги, защото е трудно да си купят нов автомобил. Това заяви председателят на Прес Авто Клуб България - Борислав Цаков в студиото на "България сутрин".
Гостът подчерта, че и преди 7-8 години е имало поскъпване на новите и употребявани автомобили, но не толкова драстично, каквото го виждаме последните 1-2 г.
"В Германия преди 8 г. среден клас кола е струвала 26 780 евро, в момента същата е 40 570 евро, 51,5% е качването на цената, като 30% от това поскъпване е през последните 3 г. У нас среден клас преди 8 г. е била 40 000 лв., сега е 60 000 лв.", сравни Цаков за Bulgaria ON AIR.
По думите му е по-изгодно човек да си купи нова кола на изплащане. "Условията, когато е на лизинг, са много по-добри, отколкото при кредит от банка. Това е по-лесният начин за финансиране. Автомобилът има гаранция, няма разходи за 5 г. напред поне. Ако човек има стабилна и нормална работа, с логичен приход, е по-добре да купи нов автомобил", уточни Цаков.
Българските шофьори чакат за нова кола между 6 месеца и 1,6 г. Събеседникът добави, че рядко има вариант за купуването на налични: "Забравете за цвят, оборудване, готови са да платят по-голяма цена, за да не чакат толкова много, непрекъснато се поръчват нови".
Поскъпване има и при употребяваните автомобили - с 40-42%. Осезаемо това е станало по време на Ковид пандемията. Още тогава всички хубави коли "втора ръка" са изкупени.
Председателят на Прес Авто Клуб България заяви, че при 4 млн. автомобила по пътищата на България, едва 6% са новите, а от тях - 6% са електрическите.
"При тях цените не се движат толкова бързо нагоре, колкото при автомобилите на двигатели с вътрешно горене. Измамно е усещането, че няма инфраструктура у нас, почти 80 000 са зарядните станции, но не са териториално разпределени по правилния начин. В Северна България са по-малко. А ако човек с такъв автомобил тръгне на море, трябва да съобрази в хотела му да има зарядна станция, пътьом трябва да спрете на 1-2 места", уточни Цаков.
Той коментира, че през последните години се е върнала тенденцията от миналото автомобилът да бъде инвестиция.
"Ако сте си купили кола преди 2-3 г., сега чисто нова тя струва 35% отгоре. Спокойно можете да я продадете на по-висока цена, отколкото сте я купили, ако е запазена", подчерта Цаков.
Водещи
-
Ето кои са цветята, прогонващи зли сили и магии от дома
11.05 | 13:20
-
Първан Симеонов: 4 години България цикли
Според Димитър Ганев "Солидарна България" и "Синя България" имат потенциал на предстоящите...
11.05 | 13:00
-
В близките 3-4 години ще има пробив при ваксините срещу рак
Това прогнозира д-р Аспарух Илиев, ръководител на лаборатория в Берн
11.05 | 12:20
Най-четени
-
КНСБ предупреди, че се задават ефективни стачки в здравеопазването
Работодателските организации отказват участие в преговорите за нов колективен трудов договор в...
11.05 | 11:20
-
Спецакция в София заради наркотици: Най-малко 8 души са задържани
Най-голямо количество наркотици са открити на територията на "Студентски град"
11.05 | 11:00