Playboy наеха консултанти за потенциалната продажба на еротичната империя 25.03 | 14:55

Тиражът на списанието спадна до 800 000 бр. месечно

От iNews.bg

Playboy е наел банкери, които да оценят потенциалната продажба на еротичната империя на Хю Хефнър, в която се включват списание Playboy, лицензионна компания и прословутото имение на Хефнър, предаде Financial Times, позовавайки се на източници, запознати с операциите на групата, пожелали анонимност.

Компанията, основана през 1953 г. от Хю Хефнър, ексцентричният вече 89-годишен медиен предприемач, е наела консултантската Moelis & Company, която ще ръководи потенциалната продажба. Придобиването на Playboy може да бъде на стойност между 400 и 500 млн. долара. Преди 5 години Хефнър получи пълния контрол върху тогава публично търгуваната компания за 207 милиона долара.

До момента към базираната в Лос Анджелис група вече има няколко оферти, тъй като имението на Playboy беше пуснато за продажба през януари, като изискваната от компанията цена е 200 милиона долара. "Решението да се продаде имението породи широк интерес сред група от потенциални копувачи", посочва източник на Financial times. "Не е известно дали ще се стигне до сделка."

Сред спряганите за възможни купувачи са представители, включващи от традиционните медийни компании до милионери от възникващите пазари, търсещи придобиването на известен бранд, който може да се използва като ливъридж на верига клубове и ресторанти по цял свят.

Тиражът на списанието спадна до 800 000 бройки месечно от 5,6 милиона през 1975 г., сочат данни на Alliance for Audited Media. Освен това в него вече не присъстват снимки на голи модели, като решението на компанията беше оповестено по-рано от главния ѝ изпълнителен директор Скот Фландърс, който посочи, че "Вече хората са един клик разстояние от всеки въобразим сексуален акт, при това – безплатно."

Въпреки залязващото медийно присъствие, Playboy се представя относително добре онлайн, където броят на уникалните посетители на сайта на компанията нарасна до 21,5 милиона в световен мащаб през януари. Покачването се дължи до голяма част именно на премахването на голото съдържание, което е позволило средната възраст на посетителите да се понижи, посочват анализатори. Същевременно в социалните мрежи Playboy се фокусира върху представянето на видео материали, чиито гледания през последните месеци също растат, пише econ.bg.

Водещи

Най-четени