АПИ обещава тол системата да не докара допълнителни разходи на превозвачите 27.02 | 13:37
Сттраната ни е с най-ниските тарифи в ЕС, а второкласните пътища са безплатни, отбелязва Асенов
Превозвачите няма да имат допълнителни разходи за отчитане на изминатото разстояние по пътищата с тол системата. България е с най-ниските тарифи за движение по пътищата в Европа, а второкласната пътна мрежа в страната е безплатна за тежкотоварните превозни средства. Това съобщи проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", пред Нова телевизия. Проф. Асенов подчерта, че в България са най-ниските тарифи за пътища в Европа и посочи, че от София до Бургас тол таксата за най-големия автобус за еднократно пътуване е 10 лв., а за камион по транзитния маршрут ГКПП "Калотина" – ГКПП "Капитан Андреево", сумата е 40 лв., при условие, че 23 лв. е дневната винетка, която в момента се плаща. Всеки може да сметне, че за това разстояние увеличението е два пъти, каза проф. Асенов.
Той съобщи още, че второкласните пътища са безплатни за превозните средства над 3,5 тона и като пример даде един от най-натоварените проходи – "Проходът на Републиката", който е връзката между Северна и Южна България и е част от второкласния път II-55. Асенов допълни също че в Област Смолян няма нито един път с тол.
България е изградила най-модерната системата за пътно таксуване и е единствената в Европа, която предлага три алтернативни начина за плащане на такси – маршрутна карта, бордово устройство и GPS тракер, заяви членът на УС на АПИ. За сравнение той посочи тол системата в Унгария, която е стартирала таксуването на база изминато разстояние само с маршрутна карта, без възможност за таксуване с GPS тракер или използването на бордово устройство, и 6 месеца е работила само с маршрутни карти.
Всички разходи по организацията на декларирането на данни ще бъдат в рамките на процентите, които получават дружествата национални доставчици на услуги за тол такси посочени в общите условия. Всички разходи ще бъдат поети в рамките на тези 7% по цялостната организация на декларирането на данните, така че превозвачите да не носят тежест. Превозвачите няма да носят и тежестта на дългосрочните договори, каза проф. Асенов. На въпроса защо транзитният трафик не плаща повече, членът на Управителния съвет към АПИ, обясни, че според чл. 7, ал. 3 на европейската директива тол таксите не могат да бъдат дискриминационни спрямо държавата на произход на пътното превозно средство.
Водещи
-
Тодор Батков-син ще бъде част от листата на ГЕРБ в Смолян
За това става ясно от негова публикация в мрежите. Все още не е ясно дали той ще бъде водач на...
02.05 | 16:20
-
БСП регистрира в ЦИК листата си с кандидати за изборите за Европейски парламент
От социалистическата партия се работят за преразглеждане на зелената сделка, изравняване на...
02.05 | 15:57
-
В резултат на руската ракетна атака срещу Одеса беше повредена гражданската инфраструктура
14 души са пострадали, един мъж е настанен в болница в средно тежко състояние, посочи...
02.05 | 15:40
-
Публикуваха стенограмата от заседанието на служебното правителство, на което е взето решението за създаване на болница „Мама и аз“
Хронология на събитията
02.05 | 15:20
Най-четени
-
Велики четвъртък - най-важният ден от страстната седмица
Вярва се, че през тази нощ момите сънуват човека, за когото ще се омъжат, като слагат пръстена...
02.05 | 09:00
-
Все повече фермери у нас отглеждат кокошки, които снасят цветни яйца
Белите кокоши яйца не са нищо необичайно, но сините, зелените и розовите са истинска находка.
02.05 | 09:45
-
БАБХ: Агне, което е отгледано и заклано в България трябва да има 4 печата със син цвят
"Така си играете на руска рулетка със здравето си и това на семейството", заяви категорично...
02.05 | 12:00