КЗК: Телекомите продължават най-много да тормозят потребителите 05.05 | 14:43

Добрата новина е, че хората става все по-гламотни за търговските измами

От iNews.bg

Българските потребители се жалват най-често от проблеми в сферата на телекомуникациите – било заради дефектни телекомуникационни устройства, било заради условия по предоставяне на самата услуга, които могат да се окажат в някакъв момент неизгодни за тях. Това заяви в Русе председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов, цитиран от БГНЕС.

Масови остават и жалбите от битова електроника, онлайн търговия, дрехи и обувки.

"От броя на жалбите и сигналите се вижда, че хората са все по-активни и знаят кога към тях се правят опити за нелоялни търговски практики и са склонни да обръщат внимание на това и да защитят своите интереси. През миналата година сме получили над 20 000 жалби и сигнали от потребители, което ръст спрямо предишни периоди", коментира Маргаритов.

В 70% от случаите сигналите приключват с компенсация за потребителя от страна на търговеца. Шефът на КЗП обаче призна, че има случаи, в които гражданите злоупотребяват с по-големите права, които законът им дава, но това не било масова практика.

Чужденци също се обръщат към Комисията най-често за изгубен багаж или друг проблем, свързан с пътуванията. Под 2% от жалбите на чужди граждани пък са свързани с качеството на туристическия продукт.

Водещи

Най-четени