КЗП спря промоции заради подвеждаща клиентите информация 01.05 | 10:59
Онлайн търговци се опитвали да подвеждат купувачите за условията за покупка на стоките
Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на търговци с онлайн магазини да подвеждат клиентите си за цените и наличностите на промоционални артикули. Контролният орган установи, че след извършена от потребителя и потвърдена от търговеца поръчка се оказва, че стоката липсва, може да бъде закупена на анонсираната цена само в комплект с друга или е значително по-скъпа.
Проверката във връзка с единия от казусите е по повод жалба на потребител, на който е отказана продажбата на монитор в промоция от сайта на търговска верига за електроуреди. Клиентът е заявил желания от него модел и е получил писмено потвърждение от търговеца, че поръчката е "успешно обработена и очаква транспортиране до посочения адрес за доставка”. 14 дни по-късно е информиран по телефона, че избраният от него продукт не може да му бъде доставен поради изчерпана наличност. Търговецът разчита на това, че потребителят може да избере алтернативен артикул, с което на практика би реализирал непланирана покупка.
Друга забранена от КЗП нелоялна практика е на специализирания магазин за инструменти, който е направил опит да продаде промоционална стока на по-висока от обявената на сайта цена. Четири дни след потвърждаване на направена от клиент поръчка на моторна коса на стойност 376 лв., търговецът го информира чрез електронната поща, че производителят е променил цената на 439 лв. и отправя запитване има ли интерес да закупи артикула при новите финансови условия. Целта е потребителят да бъде подтикнат да потвърди своя избор, с което на практика дава съгласието си за покупка при по-неизгодни за него условия спрямо тези при вземане на решението му за покупка.
Обявяването на цена от 0.00 лв. на сноуборд автомати с цел впоследствие да бъдат продадени в комплект със самата дъска при уж преференциални условия, е друга забранена от КЗП нелоялна практика. Схемата е реализирана от онлайн магазин за спортни и туристически стоки и се изразява в следното. На сайта на търговеца е проведена промоционална кампания, при която борд автомати са били предлагани на цена от 0.00 лв. След като потребителят изпрати заявка за даден модел, търговецът потвърждава поръчката и цената именно от 0.00 лв. Едва впоследствие чрез телефонно обаждане клиентът бива уведомен, че борд автоматът може да бъде закупен за 0.00 лв. само в комплект със сноуборд. Така на практика той е поставен пред избора да се откаже от поръчката си или да закупи и друг продукт, за да се възползва от промоцията, чиито условия не са известни от самото начало.
Водещи
-
В България се полагат най-малко допълнителни часове труд от всички страни членки в ЕС
У нас делът на служителите, работили над 49 часа, е едва 0,4%.
01.05 | 17:59
-
Пратеникът на Украйна за Крим Тамила Ташева обвини Русия, че измъчва и отвлича хора
"Руснаците превърнаха Крим в огромна военна база и го използват като плацдарм за нападения...
01.05 | 17:45
-
Мераклиите да празнуват в Гърция, тръгнали на 1 май, бяха застигнати от очаквани проблеми
Но този път положението е сложно
01.05 | 17:30
-
За миналата година има над 200 хиляди нарушения на трудовите права в България
Нарушаването на правото на синдикално сдружаване от миналата година е криминализирано, посочи...
01.05 | 17:15
Най-четени
-
В сряда ще преобладава облачно време
Минималните температури ще бъдат между 7° и 12°, а максималните - между 17° и 22°.
01.05 | 09:00
-
От днес учениците и студентите отново могат да пътуват с годишна карта на цена от 180 лева
Месечните карти са на цена 15 лева.
01.05 | 10:45
-
Президентът за детската болница: Служебното правителство превърна една общественозначима кауза в частна
Според президента с конституционните промени политическите партии и парламентът са поставили...
01.05 | 13:15