Московски иска повече полети до Африка и Близкия Изток 16.03 | 14:03

Европейското въздухоплаване има нужда от устойчив растеж, смята транспортният министър

От Кристиан Костурков

Европейският съюз трябва да създаде нови възможности за повишаване на конкурентоспособността на авиопревозвачите извън границите на общността. Такова мнение изрази министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на провелото се в петък в Брюксел заседание на Съвет на министрите на транспорта на ЕС. За да се постигне това на Европа й е необходимо разширяване на сътрудничеството с Турция, държавите от Близкия Изток и Африка, обясни Московски. По този начин ще бъде привлечен допълнителен трафик към европейските летища. Поради тази причина аеропортовете имат спешна нужда от инвестиции за разширяване на капацитета им, за да могат да поемат постоянно увеличаващия се трафик. В противен случай Европа рискува пътниците да бъдат насочени към съседни региони, предупреди колегите си Московски.

"Въздухоплаването има жизненоважна роля за европейската икономика, за европейските граждани и индустрия и нашите усилия могат да помогнат на сектора да расте устойчиво като по този начин генерира значителни икономически ползи", заяви още в Брюксел министър Московски. Според него целта може да се постигне чрез опростяване на юридическата рамка в областта на гражданската авиация, която в момента е един от секторите с най-много и най-строги регулации.

Завършването на единното европейско железопътно пространство и нарастването на дела на железопътните превози в общия обем на превозите в рамките на ЕС не следва да бъде съпътствано от конкурентен натиск. Това може да доведе до неблагоприятни социални последици в някои държави членки, коментира още Московски по повод предстоящите дискусии за законодателни промени по т.нар. "пазарен стълб" на Четвъртия железопътен пакет. За да се избегнат подобни нежелани ефекти, трябва да бъдат взети под внимание спецификите на националните пазари, смята Московски. При въвеждането на принципа за конкурентно възлагане на договори за обществени услуги в железопътния сектор е необходимо да се предвидят подходящи изключения. Ивайло Московски заяви пред колегите си още, че България подкрепя Люксембург, Литва и Ирландия в тезата да бъде запазена възможността за малките пазари (с дял под 1% от общия на европейския железопътен сектор) за изключение от общото правило за тръжни процедури и за пряко възлагане на договорите за обществени услуги.

Водещи

Най-четени