Над 3 млн. лева ще глътне връзката на магистрала "Струма" с Гърция 19.05 | 19:39

До август е крайният срок за завършването на проекта за разширяване и ремонт на двулентовия път Е-79

От iNews.bg

Магистрала "Струма" замалко да се окаже поредното българско шосе, което свършва в нищото. Тези дни се разбра, че според изготвения проект аутобанът приключва километър и половина преди границата с Гърция. Така след края на магистралата шофьорите директно ще попадат на двулентовия път Е-79, което гарантира затапване на и е пердпоставка за катастрофи.  

Проект на магистралата е правен в периода 2006-2007 година, но за проблема с липсата на връзка с Гърция е станало ясно едва в края на миналата година. За да се излезе от конфузната ситуация, пътят тепърва ще бъде уширен, при което капацитетът на път Е-79 ще се увеличи с една лента в посока Гърция. Ремонтът ще струва още над 3 милиона лева.  Виновни за гафа обаче няма, се разбра от обясненията на изпълнителния директор на Изпълнителна агенция "Пътища" инж. Лазар Лазаров, цитиран от Дарик.

Последният километър и половина не е част от проекта на аутобана е, защото теренът  не е на пътната агенция, а на митниците и именно те са били задължени да модернизират участъка и да увеличат неговия капацитет, обясни инж. Лазаров. 

"Пътната агенция няма юридическо право, няма собственост да влезе там. Това се води граничен пункт", добави шефът на пътнага агенция. Той допълни, че проблемът е възникнал още в 2001-2004 година, когато е имало "офанзива за подобряване на гранично-пропускателните пунктове" заради присъединяването на страната ни към ЕС. "За съжаление, във времето това нещо не се е реализирало и към настоящия момент тази отсечка от пътя остана двулентова", каза Лазаров. Крайният срок за завършването му е август тази година. 

Инж. Лазаров увери, че тези дейности  няма да доведат до забавяне на пускането в експлоатация на магистрала "Струма" в участъка до граничния пункт Кулата. На въпрос дали е можело този проект за излезе по-евтино на страната, шефът на АПИ отговори: "Бързаме, за да го направим с европейско съфинансиране, тъй като то става неразделна част от АМ "Струма". По-евтино надали може да бъде направено по простата причина, че към 2008 година цените на строителните работи са били по-високи отколкото към настоящия момент", каза той.

Водещи

Най-четени