Почти нулеви аварии с тока, когато кабелите са под земята 21.03 | 11:04
Вече 28% от мрежата в Югоизточна България е такава
Проблемите с електрозахранването в региони, където въздушните електропроводи са заменени с кабели, поставени под земята, на практика няма. Така мрежата става независима от атмосферните условия и до проблем може да доведе единствено момент, в който някоя фирма започне да копае в участук, където има такива подземни електропроводи без да се съобрази с факта, че там има кабели. Ако такива ситуации няма, аварийноста спокойно може да се каже, че е сведена до нулево ниво. Това стана ясно от думите на заместник-председателят на Съвета на директорите на "Електроразпределение Юг" Гочо Чемширов.
Към момента 28% от мрежата на дружеството е вече подземна. Това е направено в региони с повишена аварийност и основно в Родопите – в района на Кърджали, например. Там вече дори и при лошите метеорологични условия през зимата аварии и прекъсване на електрозахранването няма или са изключителна рядкост и са причинени от човешка намеса. Този тип електропреносни мрежи обаче са доста по-скъпи от въздушните по стълбовете – костват 3-4 пъти, а понякога, в зависимост от сложността на терена, изикват дори и 10 пъти по-голяма инвестиция, отбеляза Чемширов. Той допълни, че през миналата година за полагането на кабели под земята са изразходвани 3.065 млн. лв. По-големите реализирани такива проекти през 2017 г. са в районите на Асеновград, Стамболийски, Поморие, Ямбол и Елхово. Проблемите при реализацията им, освен по-високата цена, обикновено са тромавите и дълги процедури за получаване на разрешение за строеж, както и труднодостъпните местности в някои райони – основно планинските. Също така инвестицията на такива места трудно се изплаща предвид малкото на брой клиенти заради по-рядката населеност, както и абонатите, които имат жилища, които рядко се посещават и съответно имат много ниска консумация – съответно почти не плащат сметки за ток.
Аварийността пък е основен критерий за набелязването на райони, в които електропреносната мрежа трябва да се постави под земята. В "ЕВН България" използват специална система, за да определят къде да направят такава инвестиция, обясни заместник-председателя на Съвета на директорите на "ЕВН България" Калина Трифонова. Т.нар. Матрица на компанията отбелязва къде най-често са се случвали аварии и прекъсвания в рамките на последните 10 години и така се определя кои точно въздушни мрежи трябва да се заменят с подземни. За осъществяването на тези проекти се ползва опитът на ЕВН в тази дейност от Австрия, Македония и др. държави, в които компанията осъществява дейност в региони с подобен ландшафт, отбеляза председателят на Съвета на директорите на "ЕВН България" Робърт Дик.
Водещи
-
Столичната община връща такса "тротоарно право"
Очакваните допълнителни приходи в хазната на Столичната община от връщането на пълния размер...
29.03 | 17:45
-
Нова услуга ще предложат банките в България в своите мобилни приложения т. нар. blink паркиране
Тя е част от проекта blink за незабавни преводи на "Борика“, която поддържа платежната...
29.03 | 17:30
-
Багерите и валяците се връщат на АМ "Хемус" 2
На участък 1, който е с дължина 15,26 км, и е от Боаза до пресичането с пътя Луковит –...
29.03 | 16:59
Най-четени
-
Земетресение е регистрирано в Родопите
Епицентърът на труса е бил до девинското село Грохотно, което е на 95 км от Пловдив.
29.03 | 09:29
-
Борисов: Мераклии винаги ще се намерят. Аз мисля, че президентът е отговорен човек
"Когато аз казах да не се дават милиони за машини и милиарди за избори, тогава ми се...
29.03 | 09:45
-
Ивайло Мирчев за Турски поток: Ние имахме тръба, която идваше от Русия към България
По думите му отговорът на енергийното министерство е, че самото ведомство не е убедено каква е...
29.03 | 10:15