Русия хвърля милиарди за нови влакове и гари 25.05 | 20:36

Проектът е част от програмата за модернизиране на пътната инфраструктура за Мондиал 2018

От Мартин Иванов

На 830 милиарда рубли или близо 20,7 млрд. евро ще отдели руската железопътна компания само за закупуването на нови вагони и изграждането на нови жп. гари, информира Gazeta.ru. Инвестицията е необходима във връзка с предстоящото в  страната през 2018 г. световно първенство по футбол. В тази сума се включва изграждането на интермодалните връзки и строителството на нови гари.

Според Александър Шохин, председател на Руския промишлен съюз, на обсъждане са били поставени два варианта за строителство на железопътните магистрали. Или за построяването им да се използват съществуващите трасета, или да се изградят изцяло нови.

Главният инженер на Научноизследователския институт по транспортно строителство Александър Цернат смята, че съвременните високоскоростни железопътни магистрали изискват нови технологически решения, и за това би било по-добре да се изградят изцяло нови трасета.

Общата сума за модернизиране на руските железници по оценка на финансовото министерство възлиза на 5,5 трилиона руски рубли (137,84 млрд.евро). Според заместник министъра на финансите на Русия Александър Новак, тези финансови средства трябва да бъдат усвоени за подобряването на четири основни железопътни магистрали на страната, които ще свързват градовете домакини на Мондиал 2018.

Скоростни трасета ще бъдат построени по направленията: Москва- Сочи, Москва- Санкт Петербург, Москва- Екатерининбург и Москва- Самара. Предварителните разчети на концесията за строителството на бъдещите високоскоростни железопътни трасета се очаква да е готов през следващия месец.

По думите на Денис Муратов, генерален директор на дъщерната компания на руските железници "ОАО Скоростни магистрали", за строителството на високоскоростните магистрали ще са необходими близо 50 милиарда евро. Строителството само на трасето Москва-Санкт Петербург се оценява на 10-15 милиарда евро, без да е включена цената на земята. Километър от нея ще струва между 14 и 22 милиона евро.

За разлика от Русия, построяването на един километър високоскоростен железопътен път в Европа струва между 10 и 15 милиона евро.

Икономистът професор Анатолий Федеренко счита оценката за цената на тези проекти, направена от министерството на финансите за реална, но смята, че 50 милиарда евро би струвала само отсечката Москва- Санкт Петербург. Заради високото ниво на корупция в железопътното строителство в страната, той не изключва увеличение на общата цена с около 40 процента. Западните стандарти в областта на железопътното строителство според Федеренко са между 30 и 80% по-ниски в сравнение с тези в Русия.

Идеята за обединението на градовете домакини в единна транспортна мрежа беше предложена от руския премиер Владимир Путин при срещата му с президента на ФИФА Сеп Блатер, припомня изданието.

Водещи

Най-четени