"Спаси София": Студентски град има нужда от трамвай 04.03 | 15:00
Строежите продължават, но транспортът остава неоптимизиран, смятат от гражданската организация
С нарастване броя на новите жилищни кооперации в столичния комплекс "Студентски град" значително нарасна и пътникопотокът през последните няколко години.
Строежите продължават, но транспортът остава неоптимизиран. Това често довежда до редица проблеми за пътниците, използващи линия 280, за да се придвижат до най-близката метростанция "Г. М. Димитров". Въпреки че през по-голямата част от деня автобусите се движат на интервал от 3 до 5 минути, не успяват да поемат огромния брой пътници в посока към или от Студентски град.
Освен това трябва да се отбележат и силно амортизираните превозни средства, които са неекологични и влизате разрез с представите за транспорт в европейска столица.
Такова е мнението и на Гергин Борисов от инициативата "Спаси София":
"Студентски град" вече не е студентски град, той е квартал. В него живеят изключително много хора отново благодарение на неконсистентна благоустройствена политика.
"Населението там в момента буквално бедства, няма достатъчно транспорт, няма достатъчно бързи връзки с центъра", допълни той.
Столична община се е провалила според него в защитата на проект за разширение на трамвайната мрежа, която имаше за цел да докара трамваите в Студентски град.
През изминалата седмица беше представен проектът на общинската инициатива "Визия за София" за пешеходната инфраструктура в София, който се основава на изследване в направление "Градска среда".
Той включва и фактори като скорост на придвижване, състояние на превозните средства, видове транспорт, които оказват съществено влияние на пътното движение в столицата.
Според анализа пространственото развитие районите "Триадица", "Лозенец" и "Студентски град" налага необходимост от оптимизиране на транспортното им обслужване.
Гергин Борисов припомни и проекта за изграждане на метростанция в компекса, който обаче предвиждаше по-малка натовареност в сравнение с тази на автобусна линия 280. От "Спаси София" защитават позицията, че "Студентски град има нужда от трамвай в допълнение към съществуващите автобуси".
Борисов цитира и данни от демографско проучване на експертния съвет към Столична община, според което "Студентски град" ще бъде третият по население след "Люлин" и "Младост" до няколко години.
Метрото трябва да бъде отворено за разширение в посока "Малинова долина" и района на Симеоновския лифт, изрази мнение Борисов. В близките 50 години Студентски град няма да има нужда от метро, но в близка перспектива се налага пускането на трамвайна линия, категоричен беше активистът.
Водещи
-
Инцидент с хеликоптера на президента на Иран, издирват оцелели
На борда е бил и външният министър на страната
19.05 | 18:50
-
Каквото повикало, такова се обадило или как кампанията достигна своята отвратителност
Коментар на пиар експерта Диана Дамянова
19.05 | 18:00
-
Фалира ли телевизията на Дългия?
19.05 | 17:39
-
Apple въвежда нечувана иновация - управление на iPhone и iPad с очи
Всички тези нови опции за достъпност вероятно ще дебютират в iOS и iPadOS 18
19.05 | 17:20
Най-четени
-
Поколението, което затъва в дългове: Gen Z
19.05 | 10:00
-
Сашко от Перник пак се загуби, но откриха много бързо
Детето се загуби ло по време на разходка в гората между БЧК Лозен и Лозенски манастир
19.05 | 09:30
-
"Медиана": "Възраждане" - втори след ГЕРБ-СДС
ПП-ДБ са на четвърта позиция с 13,7% след ДПС с 14,2%, ако изборите бяха днес
19.05 | 11:00
-
Как да избегнем прилошаването в колата на дълъг път?
19.05 | 10:40