2 седмици преди 15 септември МОН още търси 3000 учители 30.08 | 11:45

Липсват преподаватели по основни предмети - математика, природни науки, информатика и английски

От iNews.bg

Само 2 седмици преди началото на новата учебна година Министерството на образованието и науката (МОН) все още търси да наеме на постоянна работа около 3000 учители. Тази година най-дефицитни са преподавателите по важни предмети, като математика, природни науки, информатика и английски език. Това призна пред журналисти в Арбанаси министърът на образованието и науката Красимир Вълчев.

Според него този недостиг е различен за отделните региони. В следващите между 5 и 15 години обаче се очаква най-голям недостиг на учители в сферата на средното образование, каза просветният шеф. 

"Обобщената информация за обявените работни места в бюрата по труда показва търсене на близо 3000 учители, като до началото на новата учебна година обявените места ще бъдат заети", увери министърът.

МОН е подготвило стратегия за справяне с проблема, която ще бъде обсъдена на форум през септември.

Според министър Вълчев единият вариант е да бъдат привлечени повече млади хора да завършват висше педагогическо образование. 
Разработва се програма, която ще включва мерки за ангажиране на учителите в ранна пенсионна възраст с позиции към по-ниско натоварване.

Третата алтернатива е хора с различно образование да придобият педагогическа квалификация и да се включат в учебния процес.
 
Министърът на образованието участва в национална работна среща преди новата учебна година с директорите на регионалните управления по образованието. На нея се обсъждат новите моменти през учебната година.

Една от темите е работата на екипите, които трябва да връщат учениците в училищата. Те започват работа от 1 септември, а където е необходимо работата ще продължи и след 15 септември, уточни Вълчев.
 
Предвижда се и увеличаване на броя на помощите за деца, които ще са обвързани с посещението в училище. С промени в правилника за прилагането на семейните помощи за деца учителят ще може да предлага помощите да се изплащат в натура, в зависимост от конкретните нужди на всяко дете.

Водещи

Най-четени