3,5 млн. лв. ще струва само документацията за е-управление 10.02 | 15:21

С европарите администрацията ще каже колко чиновници ще съкрати и как ще подобри обслужването

От Ростислава Иванова

Общо над 3,5 млн. лв. с ДДС ще отидат за реформиране на администрацията във връзка с въвеждането на електронното управление в България. Това става ясно от обществена поръчка за изготвяне на техническата документация по проект "Трансформация на модела на административно обслужване”, обявена от Министерския съвет.

Парите ще са от бюджета на новата Оперативна програма "Добро управление”. Срещу допълнителните над 3,5 млн. лв. администрацията трябва да осигури на бизнеса и гражданите "по-високо въздействие, устойчивост, ефективност и прозрачно приоритизиране на бъдещи проекти и инициативи, свързани с административната реформа, комплексното административно обслужване и е-управлението на централните и териториалните администрации и определени доставчици на обществени услуги, чрез пълен преглед на съществуващите регистри, режими и услуги, опростяване и рационализиране на работните процеси и дефиниране на конкретни мерки за подобряване на съответната нормативна уредба”.

От документацията става ясно, че той представлява "първа фаза на трансформация на настоящия модел на обслужване, а в обхвата му се включват надграждане на две стратегически информационни системи и пилотно внедряване в 50 администрации на централизиран механизъм за служебно заявяване и издаване на удостоверения”.

Проектът има четири специфични цели за изпълнение: подобряване на модела на организация и поддържане на регистрите в държавната администрация; премахване на пречките за въвеждане на комплексно административно обслужване; усъвършенстване на работните процеси по предоставяне на административните услуги; и стандартизиране на ключови за гражданите и бизнеса услуги на общините.

Първата обществена поръчка по проекта ще бъде обявена в средата на април. Тя ще е на стойност 208 333 лв. без ДДС за "Проектиране, програмиране, изграждане и пилотно внедряване на централизиран механизъм за служебно заявяване и издаване на удостоверения от налични системи”.

Втората поръчка ще е за "Надграждане на Интегрираната информационна система на държавната администрация, което ще струва 262 500 лв.

1,75 млн. лв. без ДДС ще бъдат дадени за "Инвентаризация и анализ на режимите, административните услуги и информационните масиви, анализ на регистрите в държавната администрация, разработване на концепция и пътна карта”, става ясно от документацията.

В средата на май месец пък се очаква обявяването на последната обществена поръчка по проекта с цена 841 666 лв. без ДДС за "Внедряване на услуги за принципа на "Епизоди от живота” и "Бизнес събития”.

Още другата седмица трябва да се обяви и обществена поръчка, която да осигури информация и публичност на проекта, която ще е на стойност от 110 000 лв. без ДДС.

 

 

 

Водещи

Най-четени