БДЖ, освен да дават, имали и да вземат пари 26.03 | 08:50

Служебният министър призна, че ще има съкращения в пощите

От Христина Рафаилова

Българските железници нямат само дългове, но имали и да прибират пари. Това стана ясно от думите на служебния транспортен министър Кристиан Кръстев по БНТ. Той каза, че компании от Македония и Сърбия дължяли на БДЖ десетки милиони. Министърът уточни, че са предприети стъпки за възстановяването на дължимото. 

Кръстев определи като ползотворна срещата с кредиторите на холдинга, проведена вчера, Той каза, че се работи  по различни варианти за оздравяването на компанията. Единият е продажбата на "Товарни превози", преструктурирането на БДЖ и рефинансиране на дълга на холдинга. По думите на министъра нито един кредитор не би искал фалит на компанията. Според него това би се случило само, ако дружеството е в абсолютна невъзможност да съществува. 

Кръстев каза, че с кредиторите се разговаря за размяна на обезпечения. Той уточни, че съдът е отхвърлил подобна процедура, като в замяна се били предложени акции на "Товарни превози".  Той добави, че ще се работи за добна замяна, като основната й цел е да не се затруднява приватизацията на "Товарни превози", чиито активи в момента са замразени. 

Също така страната ни очаква нотификация от страна на ЕК, за да бъде отпусната държавна помощ на БДЖ. 

Кръстев коментира и твърденията на сегашното ръководство на железниците, че са намалили дълговете на холдинга. Той призова шефа на съвета на директорите Владимир Владимиров да не говори глупости. Според министъра намаляването на задълженията на компанията е  станало чрез съкращенията на 2000 души, които съдът сега връщал един по един на работа. Той уточни, че дълговете на компанията са 716 млн. лева. 

По повод дългоочакваните турски спални вагони министърът каза, че в близките седмици те ще бъдат сертифицирани от Европа. 

Кръстев съобщи, че в момента тече ревизия на пощите. Той добави, че всяка една оптимизация на дружеството ще мине през съкращения на персонала. Това обаче нямало да се случи, без да бъдат оценени социалните ефекти. 

Най-четени