Богослови и Светият синод: "Нов" тип човек и семейство са в процес на проекция, страдат децата 11.09 | 18:00
Понятия като "джендър" и съответната идеология не следва да бъдат превръщани в правна норма, зоват преподаватели от Богословския факултет
Проектира се "нов" тип семейство и "нов" тип човек, като първата жертва са децата. За това предупреждават проф. д-р Димитър Попмаринов, доц. д-р Мариян Стоянидов и доц. д-р Свилен Тутеков, преподаватели от Богословския факултет на ВТУ "Св. св. Кирил и Методий" в писмо, изпратено до Светия синод.
Те настояват Православната църква да обърне внимание на започналите промени в законодателната и нормативната уредба в страната и апелират гласът на Църквата да бъде чут, когато става въпрос за запазване на семейството, за духовното здраве на децата ни и за готвените законодателни промени.
"Обръщаме се към Вас по повод нарастващата тревога в българското общество, породена от опитите за налагане на социално законодателство и образователни практики, основани върху идеологии, застрашаващи самата същност и достойнството на човека като образ Божий.
Започва се от "най-малките” – децата, а по такъв начин се рушат семейството и обществото. През миналата 2018 г. излязохме със становище по широко разискваната Истанбулска конвенция и нейните скрити опасности за децата и семейството. Категорично заявихме, че полът не може да бъде свеждан до социален конструкт, че родителството, майчинството и бащинството не могат да бъдат определяни като "социални роли”.
Също така категорично заявихме, че понятия като "джендър" и съответната идеология не следва да бъдат превръщани в правна норма", припомнят преподавателите.
Днес отново сме свидетели на опити за внедряването на стратегии в областта на семейното законодателство, социалните услуги и на образованието, които лесно могат да се превърнат в механизми на ново социално инженерство, придължават богословите.
Те са категорични, че е недопустимо грижата и закрилата за децата да бъде изземвана от нови идеологии, които обезличностяват човека и рушат семейството. "Те издигат греха в идеал, а добродетелта приемат за слабост: "Злото наричат добро, и доброто – зло, тъмнината считат за светлина, и светлината – за тъмнина" (Ис. 5:20).
"...последиците от това ново социално инженерство са пагубни. Намесата на държавата под натиска на т. нар. "дистрибутори на социални услуги” от неправителствения сектор в отношенията родители-деца, стигматизирането на семейството и на родителите като "заплаха” и "опасност” за собствените им деца, превръщането на детето в субект на абсолютни права, насилственото покваряване на децата чрез прокарването от джендър идеологията, сексуално образование в детските градини и училищата и т.н. са само част от механизмите за налагането на практики, които подменят християнската истина (и изобщо всяка традиционна норма) за човека и семейството", настояват богословите.
Тримата преподаватели са категорични, че в националното законодателство не бива да се допуска под външен натиск регламентиране на социални практики, които позволяват насилственото откъсване на децата от техните родители.
"Родителите са тези, които създават децата, а не държавата и не бива заради отделни прецеденти на безотговорни хора да се търси оправдание за налагане на новата идеология. Държавното образование категорично не е място за индоктриниране и привнасяне на каквато и да било идеология, в това число и на джендърната.
Запазването на духовните, моралните и социалните устои на семейството и възпитанието на децата като пълноценни личности са били винаги основна пастирска грижа на Православната църква и на нейното богословие", допълват те.
"Гласът на православното богословие има място във всяка отговорна дискусия за смисъла и ценността на семейството, за тайната на пола, за родителството, майчинството и бащинството, за възпитанието на децата, т.е. за човека и обществото като цяло.....Макар Църквата да е отделена административно от държавата, духовно тя е с преобладаващата част от народа на тази държава. В решителни моменти от нашата история тя винаги е вземала спасителна за него страна. Убедени сме, че гласът на Църквата трябва да бъде чут в публичния дебат по всеки значим въпрос от дневния ред на обществото", завършва писмото.
На свое заседание Светият Синод е решил текстът на писмото да бъде публикуван на официалния им сайт, за да бъде сведен до знанието на широката общественост.
Водещи
-
Свещеник разказва и за сбъднати молитви в TikTok
Вярата има нужда от съвременните технологии, убеден е отец Ириней
05.05 | 17:59
-
Симеоновград отново си спомни кошмара Черния Великден
На 23 април се навършиха 13 години от жестоката катастрофа, отнела живота на 6 младежи
05.05 | 17:40
-
Злато и за ансамбъла на Европейската купа
05.05 | 17:20
-
Разузнаването: Русия замисля саботажи в цяла Европа
Службите на различни държави съобщават за прикрити бомбени нападения, палежи и нанасяне на...
05.05 | 17:00
Най-четени
-
БАБХ спря дейността на фирма заради открита батаря в козунак
Козунакът е бил купен от голям супермаркет в столицата
05.05 | 11:20
-
Ръст на безработните младежи у нас на годишна база
Според данните на Евростат общата безработица у нас през март 2024-година е 4,4 процента,...
05.05 | 15:28