Бургазлии пият най-много бира, благоевградчани - най-малко 16.04 | 16:35
Мъжете пият бира два пъти и половина по-често, отколкото жените
Половината от българите са активни консуматори на бира. Това сочи проучване на IPSOS България за 2012 г.
През изминалата година 52% от анкетираните са консумирали бира поне веднъж седмично. Мъжете пият бира два пъти и половина по-често, отколкото жените. Най-активните почитатели на пивото са на възраст между 40 – 49 години.
В регионите София и Бургас най-голям процент от населението в пълнолетна възраст консумира бира – 86% и 84%. По честота на консумация обаче най-активни са потребителите в Бургаски регион - те пият бира средно по 11 пъти месечно.
Следвани са от жителите на Монтана със средна консумация 10 пъти месечно и Плевен – 9 пъти. През 2012 г. най-рядко са пили бира в Благоевград – 6 пъти на месец.
27% от активните консуматори разпознават бирата като натурален продукт. 35% от тях определят пивото като продукт с много високо качество, а 44% са запознати с факта, че при умерена консумация бирата може да е част от здравословния начин на живот и хранене.
61% от редовните консуматори на бира считат, че кехлибарената напитка се съчетава добре с храни и се използва като важен елемент в кулинарията.
Малко известен е обаче фактът, че пивото е една от напитките с най-ниска калоричност – в 100 милилитра бира се съдържат само 45 килокалории. Едва 14% от всички запитани и 21% от активните потребители знаят това, както и, че "биреното коремче” е само мит.
Според данни на Съюза на пивоварите в България (СПБ) през 2012 г. бирените компании в страната общо са реализирали 5 242 000 хектолитра пиво и са обогатили производствените си листи с 14 нови продукта.
Проучването е реализирано сред граждани на възраст между 18 и 69 години от регионите София, Благоевград, Пловдив, Стара Загора, Варна, Бургас, Русе, Плевен и Монтана.
Водещи
-
Инцидент с хеликоптера на президента на Иран, издирват оцелели
На борда е бил и външният министър на страната
19.05 | 18:50
-
Каквото повикало, такова се обадило или как кампанията достигна своята отвратителност
Коментар на пиар експерта Диана Дамянова
19.05 | 18:00
-
Фалира ли телевизията на Дългия?
19.05 | 17:39
-
Apple въвежда нечувана иновация - управление на iPhone и iPad с очи
Всички тези нови опции за достъпност вероятно ще дебютират в iOS и iPadOS 18
19.05 | 17:20
Най-четени
-
Поколението, което затъва в дългове: Gen Z
19.05 | 10:00
-
Сашко от Перник пак се загуби, но откриха много бързо
Детето се загуби ло по време на разходка в гората между БЧК Лозен и Лозенски манастир
19.05 | 09:30
-
"Медиана": "Възраждане" - втори след ГЕРБ-СДС
ПП-ДБ са на четвърта позиция с 13,7% след ДПС с 14,2%, ако изборите бяха днес
19.05 | 11:00
-
Как да избегнем прилошаването в колата на дълъг път?
19.05 | 10:40