Велико Желев нямало как да набие някого, защото нямал никакво време 08.03 | 10:45
Има разследващи органи, но няма как човек, ангажиран с толкова важни бизнес дела да отделя от ценното си време за подобни задачи. Това каза инж. Георги Златев от Браншова камара „Пътища“
Странно е собственик или управляващ компания, работеща с милиони левове, който е уволнил дисциплинарно преди няколко дни служител за сериозни нарушения, да бъде обвинен, че заради 68 000 лева е нанесъл побой на този човек. Има разследващи органи, но няма как човек, ангажиран с толкова важни бизнес дела да отделя от ценното си време за подобни задачи. Това каза в "Тази сутрин" по бТВ инж. Георги Златев от Браншова камара "Пътища".
"Часове преди да бъде арестуван прокуратурата изисква документи за изграждането на Северната скоростна тангента. Съвпадение ли е това?", попита водещият Златимир Йочев.
Експертът, който е бивш служител на Агенция "Пътна инфраструктура", пък отговори, че данните, които са изнесени за ареста на Желев, са доста оскъдни, но всичко изглежда странно.
Инж. Златев е бил шеф на една от дирекциите в АПИ, уточни водещият.
"Вчера служебният вътрешен министър Иван Демерджиев призова прокуратурата да търси връзка между ареста на Желев, досъдебното производство, което вече е образувано срещу него за телесна повреда и изнудване, а от друга страна за съмнението за злоупотреби при изграждането на автомагистрала "Хемус". Именно негови фирми работеха там", припомня Йочев.
"Връщаме се към приказките на Мирча Кришан - "За каквото и да си говорим в крайна сметка се връщаме към краставицата", т.е. има обвинение към пътностроителен бос за някакво деяние и веднага се пришиват намеци за злоупотреби по съвсем различен казус", коментира гостът в студиото.
Строителството на магистрала "Хемус" е свързано с модела на авансовите плащания, изтъкна водещият.
"През тези три години аванс стана мръсна дума. Световна практика е, когато искате да постигнете добра цена за строителство, да се договорят двете страни с авансово плащане. В сроковете, в които бе предвидено изграждането на магистрала "Хемус", са отпуснати аванси, за да се случи бързо и на добра цена. От три години обаче има забавяне на строителството", каза инж. Златев.
"Това, че има дефекти, го виждат всички, които пътуват по пътищата, но разбрахте ли какъв беше проблемът в участъка до Стара Загора, който бе ремонтиран преди 2 години? Имаше проучвания, изследвания, но не е доклад със заключения. Същото е като твърденията, които бяха направени от министър Шишков на базата на една или две проби от 17-километров участък, като по техническите спецификации на АПИ на всеки 2 000 квадрата трябва да бъде вземана такава проба, т.е. нужни са 50, за да имаме обзорна картина", добави той.
Водещи
-
Димитър Ганев: Необходима е коалиция от три партии за сформирането на кабинет
Какви са прогнозите за следващото правителство?
01.06 | 18:00
-
Вмиг светът ще се промени: България и много други държави отиват под вода
Вижте какво прогнозира ллекарят и един от най-известните в света езотерици Ернст Мулдашев
01.06 | 17:40
-
Влакът Варна- Добрич закъснява с над 3 часа поради инцидент
Тренът е блъснал човек, който е загинал на място
01.06 | 17:20
-
Ръст на престъпленията в условията на домашно насилие през 2023 година
това отчете МВР
01.06 | 17:00
Най-четени
-
"Диапазон Рекордс" с изявление за скандала със сваленото парче на Мария
Вижте какво обясняват от музикалната компания, след като Отварачката заплаши със съд...
01.06 | 10:20
-
В Деня на детето: Къде да заведем малчуганите днес?
01.06 | 09:45