Граждани искат закриване на ЦГМ и оставката на зам.-кмета в София. Ще има по-евтини билети, уверява РБ 01.04 | 13:34

"Ще се намери перфектният баланс, което трябва да осъзнаем, че е доста отговорно решение между това дружеството да не фалира и гражданите да получат цена, която да е според стандарта в България", коментира общинският съветник Стефан Марков

От iNews.bg

Реформаторският блок ще предложи нова цена за билета за градски транспорт в София, който да е по джоба на гражданите. Това стана ясно от думите на общинския съветник Стефан Марков.

Докладът на Центъра за градска мобилност ще бъде внесен в понеделник, когато ще започне и обсъждането на предложението.

"Ще се намери перфектният баланс, което трябва да осъзнаем, че е доста отговорно решение между това дружеството да не фалира и гражданите да получат цена, която да е според стандарта в България", увери Марков.

Общинският съветник изрази възмущението си от това, че от медиите той и колегите му са научили за поскъпването на транспорта в София.

"Подходът на Центъра за градска мобилност за нас е неприемлив. Това беше изказано и от другите групи, не само от РБ, че когато има нещо толкова важно за толкова голяма група хора, които в масовата си част ползват градски транспорт, като доклад трябва първо да стигне до Общинския съвет. Това е легитимен орган, принципалът на ЦГМ, който трябва да вземе решението. Не е приемливо за мен и колегите ми да го разбираме от медиите", посочи Марков, цитиран от Bulgaria On Air

Съветникът припомни, че поскъпването на транспорта не е добре обосновано, нито финансово, нито икономически.

Много столичани смятат за неоправдано да дават повече пари за билети, при условие, че има сериозен спад в цената на горивата – около 25% по данни от август/септември миналата година.

Други настояват, че премахването на Центъра за градска мобилност ще увеличи приходите и ще намали цената на билета.

От инициативен комитет изразиха острото си несъгласие с плановете за поскъпване на билетчетата в София. В тази връзка те излязоха със специална декларация, в която поискаха сериозен обществен дебат за намаляване на тарифите за превоз в столичния градски транспорт, ликвидиране на Центъра за градска мобилност, преминаване на обществения превоз към директно управление от Столична община и Столичния общински съвет, както и оставката на зам.-кмета по транспорта Любомир Христов.

"За пореден път търговското дружество ЦГМ ("Център за градска мобилност" ЕАД) показа, че не е в час и е просто една излишна бизнес структура за източване на парите на столичани. Не може да се очаква от една такава структура да се грижи за интересите на столичани. Не се изненадваме, че ЦГМ не може да обоснове необходимостта от повишаване с 60% стойността на билета. Вярно е, че с натрупаните дългове практически градският транспорт на София е във фалит, но това е причинено най-вече заради лошото управление, а не заради точно направени икономически изчисления. При подобна аргументация и добро управление би било вероятно да стане възможно дори намаление на цената на билета и картите.

Абсурдно е при фактическото намаление на цените на горивата да се иска повишаване на цената на билета. Непрекъснатото прокламиране на големия брой нови автобуси, тролейбуси, трамвайни и метро мотриси означава, че експлоатационните разходи за транспорт би трябвало да са намалели значително", пише в декларацията на Дискусионен клуб за социална местна политика.

Според хората в него съкращаване на паразитната структура ЦГМ може да се спестят и много пари от персонал, без да пострада качеството на превозите.

Прекратяването на договорите с частните превозвачи, които возеха и още возят на по-високи цени, също ще доведе до известни икономии. Оптимизацията на цялата градска мрежа би могло да доведе до повече приходи при същите и по-малки разходи. Реалното въвеждане, а не само на думи, на "интелигентни" системи за управление би дало предимство и би увеличило скоростта на масовия градски транспорт. Въвеждането на нови бус ленти и изчистването на съществуващите от нарушители, също би увеличило привлекателността и приходите на столичния градски транспорт, смятат от клуба.

От там припомнят и че Столичният общински съвет през миналата година в отхвърлил доклад на членове на инициативата за по-евтин довеждащ транспорт до метрото, за възстановяване на абонаментната карта за две линии и за връщане на почасовия билет.

Водещи

Най-четени