Детското порно помагало не било за деца 10.10 | 16:22

Авторите твърдят, че то е предназначено за учители

От Цанка Донкова

Скандалното учебно помагало по сексуално и репродуктивно здравно образование "Азбука за теб и за мен" не било детско порно и е предназначено за учителите. Това заявиха авторите му в правото им на отговор.

Преди дни възмутени родители подадоха жалба до главния прокурор Сотир Цацаров с мотива, че помагалото съдържа вредни и опасни внушения за децата.

Програмата за обучаване на младите в сексуална тематика е създадена още преди 10 години. Нейната цел е да се информират подрастващите, за да останат здрави в епохата на разпространение на вируса на СПИН. Програмата се състои от 3 части - Тази програма се състои от три части – Ръководство за учители, Задачи за самостоятелна работа за учениците и Книжка за родители.

В случая със скандалното помагало става въпрос именно за ръководството за учители.

"Учебното помагало не е адресирано до ученици или родители и в този смисъл самостоятелното му разглеждане и интерпретиране без предварително обучение е нонсенс. За родителите и за учениците има разработени отделни пособия, които допълват образователния пакет", заявяват авторите.

Не е станало ясно защо и как помагалото се е озовало в интернет и е станало обществено достояние. То никога не се е продавало в търговската мрежа, но е имало негово копие в Народната библиотека.

Авторите твърдят, че е неправилно некомпетентни лица да преценяват дали текстовете в помагалото са правилно поднесени или не.

"Ръководството има ясен адресат – учителите, които водят СИП по сексуално и репродуктивно здраве и то им се предоставя само след 10 дневно интензивно интерактивно обучение) - десет дни по 8 учебни часа", обясняват създателите на помагалото.

Скандалнита тема за подтикване към проституция от приказката "Момичето и корабния дърводелец" всъщност имала съвсем различна цел.

"Темата цели да помогне на учениците от среден курс да разберат връзката между добрите избори в живота и осъзнаването на своите ценности", обясняват авторите.

А що се отнася до ролевите игри, те също имат свой резон.

"Ролевата игра е основен метод за учене чрез опит и преживяване и задачата на сесията е учениците да си дадат сметка какъв е животът на представителите на тези групи, да дискутират своето отношение към тези хора и да изграждат своите ценности, като запазват толерантност към различните от тях", заявяват авторите.

Най-четени