Жельо Бойчев: Стана ясно, че с тол-системата сме доникъде 23.03 | 14:21

Очакваме повишение на цените и на автобусните превози

От iNews.bg

"Става ясно от отговор на министър Нанков, че с тол-системата сме доникъде. Услугата ще

бъде начислявана върху транспортната услуга и това означава- да очакваме повишение на

цените и на автобусните превози". Това заяви зам.-председателят на ПГ на "БСП за

България" Жельо Бойчев по време на парламентарен контрол към министъра на

регионалното развитие и благоустройство Николай Нанков. "Ние сме готови да участваме в

този дебат, защото държим да бъде защитен българският национален интерес", категоричен

е той. Бойчев обясни, че на въпроса- кой още определи тарифата, министърът отговаря, че

тепърва ще се вземе решение за подготовка за тарифирането и ще се наемат допълнителни

консултанти. "А какво правиха до сега? Кой ще определи тарифите – МС, Агенция "Пътна

инфраструктура", НС? Под път и над път министър-председателят и министърът, поне

година и половина, където и да се снимат - до някакви пътища и обекти, обясняват за тол-

системата", коментира Бойчев. Той подчерта, че народните представители от "БСП за

България" няколко пъти са се опитали в комисия да предизвикат този дебат, защото

навсякъде се говори за политиката по тол-системата, само не и в НС.

Георги Свиленски: 200 000 администрация няма да стигне, за да реши проблема с

дупките – те са доста повече

"200 000 администрация няма да стигне, за да реши проблема с дупките – те са доста

повече. Не това е начинът", категоричен е зам.-председателят на ПГ на "БСП за България"

Георги Свиленски. Той подчерта, че всяка пролет, когато отмине зимата и снегът се стопи,

българските граждани, а и депутатите, виждат резултатите от работата на съответното

правителство относно поддържането и ремонта на пътната инфраструктура. "Дупките по

улиците са факт. Това е най-прекият индикатор за работата на управляващите по ремонта и

поддържането на пътни участъци", каза още той. Според него решението на проблема е

може би в политиката, която е възприело правителството на "Борисов-2" - въвеждането на

т.нар. тол-система. "Това го стартираха през 2015 г. и след дълги усилия, години

обжалвания, спиране и пускане на процедурата, вече имаме избран изпълнител. Става

ясно, че обхватът на системата ще бъде около 83%-85% от пътищата на България. След

това обхватът беше намален до 50%. Българските граждани и досега не са наясно каква

част и кои пътища ще бъдат обложени с такса", посочи народният представител. Той уточни,

че това има значение, както за събирането, така и за хората, които ще плащат.

"Управляващите твърдят, че за лоши пътища няма да се прилага тол-система. Как точно ще

се преценява кои пътища са лоши? Носят ли отговорност фирмите, които са извършвали

ремонт по тези пътища, които трябва да бъдат обложени с тол-система, но поради

некачествените ремонти няма да бъдат обложени?", попита народният представител.

Според него това е най-справедливата система за заплащане преминаването по

българските пътища, но трябва да стане ясно- каква е политиката на правителството по тази

тема.

Водещи

Най-четени