КЗП: Застраховката на фалиралия туроператор ще покрие щетите на клиентите му 20.12 | 10:15
Около 30-40 нарушения са установени по време на „Черния петък“, каза Маргаритов
Наличието на застраховка професионална отговорност на обявилия прекратяване на дейността си туроператор "София тур и Холидей” ЕООД ще даде възможност на засегнатите потребители да получат обратно парите си за неосъществените пътувания. Това коментира председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в студиото на бТВ.
"В България единственият способ, по който това се случва, е застраховката професионална отговорност на туроператора. Такава застраховка има. Тя, съгласно закона, е определена в зависимост от оборота на туроператора в предходни периоди”, добави Маргаритов. Необходимо е да се подготвят и представят на застрахователя всички необходими документи – договор за организирано пътуване, касови бонове за извършените плащания, копие от полицата "Туроператорска отговорност" и други налични.
Маргаритов предупреди за характерните за предпразничните периоди нелоялни практики в търговската мрежа и онлайн пространството. На база статистиката от контролната дейност той посочи, че се увеличава броят на забраняваните от контролния орган нелоялни практики, което намалява рисковете от това потребителите да станат жертва на некоректни търговци. "Да кажем, че пазарът е стерилен, няма да бъдем откровени. Естествено, че има нелоялни търговски практики. Особено сега при най-активното пазаруване по празниците има опити на търговците да ги измамят с фалшиви намаления, изкуствени промоции, че им подаряват нещо към това, което основно искат да си купят, а цената всъщност е по-висока и нещо не им подаряват. Или с кампания за коледни елхички например, а да се окаже, че те не са налични и вие да си купите нещо друго на по-висока цена”, даде примери председателят.
В онлайн средата също се срещат подобни прийоми. "В момента, в който настъпва периодът на активното пазаруване, търговецът рязко вдига цената на определена група стоки, които са по-търсени, за да може следващия ден да анонсира едно "намаление”, но то трябва да е от цената, на която стоката е продаване поне един месец преди това”, обясни Маргаритов. Той добави, че при кампанията "Черен петък” е имало 30-40 сигнала за подобни нарушения. Има и опити на търговци да ограничават отговорността си по отношение на рекламация на дефектните стоки или възможността за връщане на онлайн покупка при продажби от намаления, но това е незаконно.
На финала на разговора Маргаритов каза, че контролната дейност на Комисията в този период е концентрирана върху продажбите в търговската мрежа, онлайн пространството, коледните базари и туристическите обекти в зимните курорти.
Водещи
-
Заради починалото в линейка бебе: Уволниха медик в Сандански
29-годишна жена роди на път за болницата в Петрич и загуби детето си
30.11 | 17:40
-
Месечен хороскоп за декември
Вижте прогнозатаза здраве, финанси, работа, а също какви са щастливите цветове и числа идния...
30.11 | 17:20
-
Заради аварии при лошото време: Части от България са без ток
Това съобщават от ЕРМ Запад
30.11 | 17:00
-
Втори ден хиляди в София остават без парно и топла вода
Очаква се аварията да бъде отстранена в следващото денонощие
30.11 | 16:40
Най-четени
-
ЕК предупреди България, че може да спре плащанията по ПВУ
8 ключови етапа и 1 цел не са изпълнени задоволително
30.11 | 10:00
-
Борисов : Най-големият опонент на партията ни в общините е ДПС
Според него, Кирил Петков се е пазарил с „Възраждане” да правят Бойко Рашков вътрешен министър
30.11 | 11:20
-
Животновъдите от Велинград продължават протеста
Фермерите са недоволни, заради съмнение за достоверността на пробите, които здравните власти...
30.11 | 10:20
-
Доц. Киселова: Народното събрание може да остане блокирано и след избора на председател
В момента е най-важно Конституционният съд да се произнесе по законосъобразността на вота от...
30.11 | 12:40