КЗП: Не се подвеждайте по обявени големи отстъпка за „Черния петък” 14.11 | 11:14
Проверете обявеният процент отстъпка отговаря ли на крайната цена, съветва Константин Райков
Понякога традиционните есенни намаления се сливат с кампанията "Черен петък”, която пък предхожда голямата еуфория около пазаруването за Коледа и Нова година и това крие известни рискове за потребителите. Преди всичко – да си купят ненужни стоки заради анонсираните високи проценти намаление, а всъщност такова изобщо да не е налице. За това предупреди Константин Райков, член на Комисията за защита на потребителите (КЗП), в Сутрешния блок на БНТ.
Райков посочи, че има и случаи на шумни кампании за намаление на определени стоки, за които се оказва, че са в крайно ограничени количества или въобще липсват в магазина. Използва се ефектът от това, че клиентът е отишъл в търговския обект и ще избере от ограничения асортимент.
Когато пазаруваме от кампанията "Черен петък”, не бива сляпо да се доверяваме на посочения процент отстъпка. Важно е да се информираме, както за новата цена, така и за старата, от която е извършено намалението, каза още Райков. "Трябва да смятаме, за да се уверим, че отбелязаният върху брошурите или други рекламни материали на търговеца процент намаление отговаря на отстъпката, с която ние купуваме", отбеляза той. Инспекторите на КЗП са констатирали случаи, при които има разминаване между анонсирания процент намаление и реалния размер на отстъпката, който представлява разликата между новата и старата цена.
Добре е потребителите да сравнят повече от едно предложения при различни търговци. "Разбира се, в самия ден Вие не можете да направите някакво огромно проучване къде каква стока се продава и на каква цена. Но, все пак, ако сте си набелязали нещо – особено когато е в по-високия ценови диапазон, е хубаво три-четири месеца преди това да проучите в ретроспекция как се движи неговата цена, за да не Ви подведат, когато пазарувате на "Черния петък”, обясни Райков.
При покупки от интернет е препоръчително в подобни кампании да се заложи на познати електронни магазини, тъй като в такива периоди има риск от появата на мними търговци. Така ще избегнем риска да поръчаме стока, дори да заплатим за нея, а да не я получим. Когато нямаме и документ за тази "сделка”, трудно могат да ни се върнат парите, препоръча още Константин Райков.
Потребителите не трябва да се съгласяват и с това търговците да ограничават правото им на рекламация при дефект на закупената стока или на отказ в дадения от закона 14-дневен срок при онлайн сделки, само защото са пазарували от кампанията "Черен петък”.
Водещи
-
Парламентът отхвърли на второ четене промените в Закона за данъците върху доходите на физическите лица
Асен Василев от ПП-ДБ също се обяви срещу промените
30.04 | 18:00
-
Връщат 20% ДДС върху хляба и брашното от 1 юли
По-рано ресорната комисия в парламента реши да удължи срока, в който ставката трябваше да...
30.04 | 17:45
-
Решиха: Без реклама на хазарт в медиите
Това решиха депутатите на второ четене с промени в Закона са хазарта
30.04 | 16:10
-
Министърът на отбраната обяви дали се обмисля връщане на казармата
"Приетото от Народното събрание решение за актуализиране на заплатите на военнослужещите от 1...
30.04 | 17:30
Най-четени
-
С кого от тримата ергени би спала Виктория?
С Вики играхме на популярната игра "Fuck, Marry, Kill като тя трябваше да направи своя избор...
30.04 | 10:15
-
Лидерът на "Има такъв народ" Слави Трифонов губи дело за 100 000 лв.
Политическата кариера на Василев започна в ИТН, като той беше и министър на спорта.
30.04 | 11:30
-
Случаите на заразени с коклюш у нас продължават да растат
Най-много са случаите в София и Варна
30.04 | 09:59
-
Николай Василев: Ако не се вземат мерки, след 100 години България изчезва
Към 31 декември 2023 г. населението на страната ни е 6 445 481 души, което е 2229 души...
30.04 | 12:00