Късните новини на bTV ще са с нов час 25.02 | 18:19

В събота и неделя новините ще са без водещ и на хедлайн

От Ивелина Георгиева

От 4 март късната емисия на bTV Новините ще е с нов начален час - 23:30. През почивните дни новините ще са без водещ и ще присъстват в ефира в синтезиран вид като хедлайни.

Причина за промяната е следствие от вътрешно проучване на bTV за нагласите на зрителите за съотношението между формат и съдържание, в делничните и в почивните дни.

Ръководството на новинарския екип е предвидило много нововъведения през пролетния сезон.

Един от основните елементи, на който ще наблегнат новинарите е разследващата журналистика.

"Вече имаме сформирано ядро от доказани репортери, които ще бъдат ударният ни екип. Ще предоставим на зрителите си журналистика, която създава новини, а не просто ги отразява”, каза Венелин Петков, директор "Новини, актуални предавания и спорт” в bTV Media Group.

Друг основен акцент в концепцията на bTV Новините е развитието на новинарската онлайн платформа и интеграцията ѝ с телевизионните новини.

Потреблението на новини в различните възрастови групи еволюира, заяви Петков. Това е най-осезаемо при по-младите зрители, които все повече разчитат на интернет и на комбинацията телевизия-интернет, за да получават информация, допълни той.

Промяната в излъчването на късните новини и развитието на новинарската онлайн платформа ще гарантира на зрителите достъп до повече актуална информация за събитията в денонощието, смята ръководството.

Проучване на ГАРБ показва, че "bTV Новините” в 19:00 часа на 24 февруари са били най-гледаната новинарска емисия за деня.

Първата централна новинарска емисия на bTV за седмицата е била предпочитан избор на близо 991 000 души, което е 39,2% от тв аудиторията. В същото време централната новинарска емисия на Нова ТВ във вчерашния ден е отчела 30,1% аудиторен дял.

"bTV Новините” в 19:00 часа на 24 февруари са най-гледаната емисия и сред зрителите на възраст 18-49 с 37 % аудиторен дял и 18-49 градско население с 39,3% аудиторен дял. В тези таргет групи прекият конкурент отчита съответно 26,4% аудиторен дял и 26,7% аудиторен дял в таргет групата 18-49 градско население.

"bTV Новините” в 19:00 часа на 24 февруари отбелязват не само най-високия рейтинг сред новинарските емисии за деня, но отбелязват и повишаване на зрителския интерес по време на самата емисия за разлика от тази на прекия конкурент.  

Водещи

Най-четени