Обвиниха „Летище София“ в монопол 23.07 | 14:33

Водената политика би могла да доведе до неоправдано повишаване на цените

От Десислава Маданска

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) обвини "Летище София" ЕАД в господстващо положение. От началото на 2011 г. до настоящия момент ефективната цена, която дружеството оферира към авиопревозвачите, не покрива разходите по производство на услугата в дългосрочен период, като се наблюдава тенденция на поевтиняване, отчитат от антимонополния орган.

Съпоставянето на ефективната цена на "Летище София" ЕАД за обслужване на едно въздухоплавателно средство със средните дългосрочни променливи разходи сочи, че услугите по наземно обслужване са предлагани на цени, които не съответстват на разходите за тях. Противно на икономическата логика цените били намалени до степен, която носи само загуба, като предприятието "жертва" печалбата, която би реализирало при нормално конкурентно поведение, сочат от комисията.

Според антимонополните експерти обстоятелството, че предприятието предлага услуги под разходите за производство за 2011 г. и 2012 г. показва, че ценовата политика би могла да доведе до неоправдано повишаване на цените и до ограничаване на качеството на предлаганите услуги.

Ответната страна разполага със срок от 45 дни, в който има право да представи своите писмени възражения по предявените твърдения, добавиха от КЗК.  

Най-четени