Повече и по-скъпи зони за паркиране в София заради трафика 20.10 | 12:50
По този начин той може да намалее, смятат ексерти
Трафикът в София може да намалее с въвежданото на повече и по-скъпи платени зони за паркиране. Около това мнение се обединиха експерти, които взеха участие в кръгла маса на тема "Възможности за решаване на проблема с паркирането и гариранено”, организирана от Съюза на архитектите в България в четвъртък вечерта, пише "Монитор".
Главният архитект на столицата Здравко Здравков обясни пред "Монитор", че в столицата 1000 души разполагат с 680 автомобила, което означава, че в града има 1 милион коли. Тези данни ни нареждат на челните места в Европа по брой автомобили на глава от населението, коментира арх. Здравков. Той обясни, че София е проектирана да побира много по-малко автомобили. Главният архитект е на мнение, че трябва да има механизъм, с който да се ограничава придобиването на лични автомобили, така че тази бройка да започне да пада.
Относно изграждането на допълнителни паркинги той обясни, че в София има места, където може да бъдат изградени, но инвеститорите ще имат нулев интерес, докато паркирането в града е безплатно. "Нужно е да се намери бизнес формулата, по която освен паркинги, инвеститорите да имат интерес да изграждат и пространства около тях. Цената за паркирането в момента е много ниска, а в голяма част на града е безплатно. Ние никога няма да намерим частни инвеститори, ако продължаваме с политиката на евтиното паркиране”, категоричен е Здравков. По думите му намаляването на трафика минава и през създаването на повече пешеходни и велосипедни зони. За пример Здравков даде Копенхаген, където 45% от хората се предвижват с колела. В София са 1%. Приоритизирането на градския транспорт също е ключов елемент за намаляването на колите в града. Архитектът съобщи, че започват и обществените обсъждания за разширението на метрото - от "Люлин" ĸъм Оĸoлoвpъcтния път, oт Бизнec парка ĸъм лифта в "Cимeoнoвo”, oт "Чepви вpъx" ĸъм "Cтyдeнтcĸи гpад", както и oт "Цаpигpадcĸo шoce" дo "Арена Армеец”.
От своя страна председателят на Съюза на архитектите Георги Бакалов, че в борбата с трафика може да се включат и междублоковите пространства. По думите му може да бъдат дадени на концесия и да се изградят подземни гаражи върху, които да се изграждат кафета, зелени площадки и места за отдих.
Водещи
-
Земетресение от 3,8 по Рихтер разлюля гръцкия остров Крит
Няма постъпили данни за пострадали или материални щети
23.04 | 17:00
-
Шок! Ето как изглежда кинолегендата Ален Делон днес (ФОТО)
Дъщеря му Анушка публикува шокираща снимка на 88-годишния си баща
23.04 | 16:45
-
Втора партия напуска ПП-ДБ
23.04 | 16:30
-
Изкуственият интелект е расист, но не го осъзнава
За разлика от човека обаче, може бързо да се научи
23.04 | 16:15
Най-четени
-
Месец след началото на пролетта времето в голяма част от Италия е типично зимно
Сериозна снежна покривка се е образувала и в Лигурия и Венето.
23.04 | 09:15
-
Елена Йончева е номинирана за евродепутат
Делян Пеевски отново е водач на листата за предсрочните парламентарни избори, но е и в тази за...
23.04 | 10:59
-
Нови снимки около разследването за контрабандата, което разтърси страната и митниците
Това става два дни, след като Тенев отрече да е виждал Стефан Димитров в дома на Рашков,...
23.04 | 08:59