Приложението за пътната обстановка вече е достъпно и за IOS устройства 07.10 | 15:40

За момента LIMA работеше само на Android устройства

От iNews.bg

Разработеното по поръчка на Агенция "Пътна инфраструктура" LIMA, което дава информация в реално време за пътната обстановка в страната, вече може да се използва и от мобилните телефони с операционна система IOS, съобщиха от агенцията.

За момента LIMA работеше само на Android устройства, а до дни се очаква да заработи и за телефони с Windows Mobile.

LIMA интерактивна база данни, която свърза МРРБ, АПИ, областните пътни управления и гражданите на територията на цялата страна.

Системата съдържа информация за 40 000 км републикански и общински пътища, като информира за възникнали ограничения и препятствия, за да могат водачите гъвкаво да променят и планират своите маршрути. Информационната система има различни функционалности – съобщения за промяна в пътната обстановка в реално време, информация за забрани, ограничения, препоръчителна скорост, статус на пътните участъци и съоръжения – дали те са в ремонт, възможните обходни маршрути и т.н.

След регистрация от собственика на телефона приложението има и възможност да сигнализира автоматично за катастрофи, като чрез сензорите в телефона разпознава тежък удар и преобръщане на автомобила. Информацията с данни за събитието и мястото на инцидента се изпраща в Ситуационния център на АПИ. Оттам, ако не успеят да се свържат със собственика на превозното средство, имат ангажимент да препратят сигнала към телефон 112.

По рано стана ясно и че мобилните оператори вече имат задължение да осигуряват техническа възможност за безплатни повиквания eCall от катастрофирал автомобил до телефон 112 от всяка точка на страната, където има покритие.

 

Мобилните оператори се задължават да осигуряват преноса и пренасочването на eCall повикванията между бордовото оборудване на моторните превозни средства и най-близкия Център за приемане на спешни повиквания на дирекция "Национална система 112" на МВР.

С това се изпълнява Препоръка на Европейската комисия от 8 септември 2011 г. за подкрепа на общоевропейската услуга за предаване на спешни повиквания от превозни средства на телефонен номер 112 (еCall).

Водещи

Най-четени