Скандал! Училище дели децата на богати българи и бедни цигани 20.10 | 12:08

СУ "Св. Климент Охридски" в Ловеч разпределя първокласниците в паралелки според социален и етнически статус, алармира "Движение 21"

От iNews.bg

"Гимназия в Ловеч дели ученици в класове на база социален статус и етнически произход на децата. За това алармира "Движение 21" в електронно съобщение до медиите, като се позова на граждански сигнал.

Става въпрос за Средно училище "Св. Климент Охридски", което приема и разпределя първокласници в паралелки на база на социалния статус и етническия произход на родителите им, посочва в имейла до медиите зам.-председателят на движението Данаил Георгиев.

Имало два класа - за деца с "добро" социално положение и произход и за деца на социално слаби родители, предимно от ромски етнически произход. Това разделение се прави от няколко години, твърдят в сигнала, цитиран от Д21.

По този повод родители на първокласници са внесли няколко писма в Регионалното управление на образованието към МОН в Ловеч.

"В града е публично известно, че още преди да пристъпят прага на училището децата биват преценявани според социалния статус и етническия произход, а определени родители са увещавани в разговори с учители на четири очи и по телефона да записват бъдещите ученици в "българския клас",  се каза в сигнала.

Родителите твърдят, че "правилното разпределяне" се правело по време на лятната академия "Повече заедно". Вследствие на разделението учебният и възпитателен процес в т. нар. "цигански" клас било проблемно - децата не усвоявали книжовния български език, в речта им трайно се установявали диалектни форми. Учителите и възпитателите не успявали да наложат ред и дисциплина.

Сбиванията там са ежедневие, включително групови саморазправи с участие на по-големи роднини и на родители, се казва в съобщението на Д21.

"С основание гражданите на Ловеч са обезпокоени от средно и дългосрочните последствия от модела, практикуван в училище "Св. Климент Охридски". Той възпроизвежда и затвърждава негативните стереотипи и дискриминационни нагласи спрямо различните етноси. Задълбочава проблемите с дефицита на знания и свързаните с тях компетентности, бедния речников запас и недоброто владеене на книжовния български език у учениците от социално слаби и от ромски семейства. В допълнение, обременява с този проблем и попадналите в "грешния" клас деца от български произход, които са недостатъчно на брой, за да послужат като положителен пример и да въведат модел за поведение и общуване, базиран на общоприетите норми, правила и ред. Чрез "малцинствените" класове в училището, а и в обществената среда на Ловеч, ще се затвърждават агресията и насилието като обичайни прояви в отношенията между хората", каза зам.-председателят на "Движение 21", който е родом от Ловеч.

Водещи

Най-четени