Собственикът на дерейлиралия влак в Пловдив: Разследването не показва проблем при нас 18.02 | 15:50

Само модернизираните линии у нас не са в лош състояние, казва Петър Ганев от „Булмаркет“

От iNews.bg

Илиянци-Пирдоп-Карлово-Пловдив е маршрутът, по който е преминал дерайлиралият в ранните съботни часове товарен влак в Пловдив. Това трасе, поискано от превозвача с оглед на наклоните, не е модернизирано, а доводите на НКЖИ, че през проблемната стрелка преди това са преминали няколко товарни влака, са манипулативни. Това каза днес Петър Ганев, управител на "Булмаркет рейл карго”, цитиран от БГНЕС.

"Важно е не общото тегло и дължината на влака, а осното натоварване на всеки вагон. А нашият влак беше в стандарта. Счупеното парче от езика на стрелката се виждаше още след инцидента, при огледа релсата беше срязана от двете страни и в момента се изследва. По втори коловоз, където дерайлира влакът, обикновено минават много товарни влакове, каза още Ганев. Според него, стрелката може да се е счупила заради умора на материала или нередност в отливката.

Подобен инцидент имаше на 23 декември 2014 година, когато два локомотива дерайлираха между гарите Зимница и Стралджа, и там причината се оказа стрелка. Езикът и се чупи при потеглянето. ЖП инфраструктурата, с изключение на модернизираните участъци, е в лошо състояние, каза още Петър Ганев и посочи като най-проблемни линиите Русе-Варна и Илиянци-София. Той каза, че има два начина за окачване на вагоните – ресорно и с пружини. Ресорното не е мобилно и реагира на денивелации и открито пропадане. Само за последните месеци в композиции на частния превозвач в тия участъци е имало около 40 счупвания на ресорите.

В момента се събира техническа информация за обстоятелствата около инцидента, правят се измервания по талигата на двата локомотива, които са в депото в Пловдив, проверява се тегловото уравновесяване и дали е правилно натоварването по оси. Дотук, каза Петър Ганев, комисията не е открила нередност във влака.

В модернизираните участъци на линията София-Пловдив сигурността на стрелките се следи автоматично и при нередност се подава сигнал. За останалата мрежа в страната, обаче, това не е валидно.

Водещи

Най-четени