„Топлофикация“ връща по 22 лева на абонатите, останали без парно 23.02 | 19:09

Клиентите в „Люлин“ и „Надежда“ няма да получат обезщетения заради бързото отстраняване на авариите

От iNews.bg

Средно по 22 лева ще бъде обезщетението, което ще получат от "Топлофикация" софиянците, които останаха с дни без парно и топла вода в началото на месеца. Общата сума, която ще бъде приспадната на засегнатите от авариите клиенти, е 2 368 505 лв. При около 104 хил. абоната, които имат право на обезщетение, това означава, че всеки един от тях ще получи средно по 22 лв. Или по-точно казано ще плати с толкова по-малко по фактурата си за февруари.

До края на месеца служители на "Топлофикация София” ще залепят по входовете на сградите, останали без парно и топла вода, съобщения с таблица какви обезщетения ще бъдат начислени за съответната абонатна станция, респективно входът или сградата. От дружеството обясняват, че при всеки блок те ще бъдат различни според индивидуалното потребление. Което се отнася и за всеки отделен апартамент вътре. Така например, ако в дадено жилище не се ползва парно, а се плаща само за сградната инсталация, сметката ще бъде намалена минимално. И обратното, ако някой апартамент ползва много топлоенергия, неговата сметка ще бъде намалена с по-сериозна сума. От "Топлофикация София" уточняват, че за получаването на обезщетенията абонатите няма нужда да подават молби. Каква ще бъде приспаднатата сума на всеки индивидуален клиент, ще стане ясно на 15 март, когато излязат сметките за февруари.

Не всички засегнати от серията аварии клиенти обаче ще получат обезщетения. Такива не се предвиждат за абонатите в кварталите "Люлин" и "Надежда". Според "Топлофикация" там сградите са били без парно и топла вода по-малко от 48 часа. При това положение правилата не предвиждат за клиентите да има компенсации, тъй като проблемът е бил отстранен за по-малко от максималното време.

Най-четени