Вредно ли е изчакването на телефона? 23.09 | 15:06

Хората намират за "досадна" музиката, която се пуска на изчакващите на слушалката

От Кремена Бедерева

Чакането на телефона за повече от пет минути е лошо за здравето, показва ново изследване.

Експерти установили, че хората, които говорят по телефон започват да се стресират, кръвното налягане се вдига, вследствие от разочарованието им от чакането на слушалката да бъдат свързани.

От анкетираните във Великобритания граждани, 64% казват, че търпението им се изчерпва от досадното чакане на телефона, когато звънят в някои кол център. Тяхното недоволство е свързано най-вече с "досадната" музика, която се пуска на изчакващите на слушалката, с идеята да ни успокои, докато чакате.

Класическите мелодии и звуци от природата, като шум от вълни, се оказват най-досадни. Четирима от всеки пети е останал толкова разочарован, че е затворил слушалката и не е изчакал.

Според експерта по стрес д-р Роджър Хендерсън другите симптоми при подобна ситуация, освен стрес, включват сърцебиене, потни длани и главоболие. Това от своя страна може да предизвика по-сериозни болестни състояния, като хронична тревожност, проблеми със стомаха и червата, разстройства.

Д-р Хендерсън заявява: "Ние живеем в епоха, където за хората времето е най-ценното. Проучването установява, че все повече хора изпадат в нежелание да чакат и на опашка".

Специалистът обяснява вредата от изнервянето, докато хората чакат на телефона, с техните очаквания, които са такива, че ако хората не получават услугата бързо, нивата на стрес се увеличават много бързо и значително. А оттам могат да се появят и редица заболявания, пише в. Daily mail.

И не е изненадващо, че 67 на сто от анкетираните заявяват, че се чувстват "раздразнени", когато са принудени да чакат твърде дълго. 19% пък изпадат в стресова ситуация, чувстват се "ядосани", а 16% - дори неоценени.

Освен това, дългите чакания, било то на телефона или на опашката, не са просто лоши за здравето на клиентите, но и за репутацията на компанията, показва проучването.

Почти 70% от анкетираните са заявили, че тяхното впечатление за една компания "напълно се променя" след подобна досадна ситуация. Точно половината са заявили, че не са препоръчали на членове от семейството си или на свои приятели да използват услугите на дадената фирма, която ги е накарала да чакат дълго на телефона.

Една четвърт пък дори са прекратили договора си с компанията, след подобно изчакване. Проучването сред 2054 възрастни е поръчано от мобилни мрежа giffgaff.

Времето, в което британците изчакват на телефона или опашката, преди да покажат признаци на стрес, варират между 7 минути и 18 секунди.

Те чакат пет минути и 58 секунди за телефонно обаждане, шест минути и 32 секунди - в касата на супермаркет и 10 минути и 57 секунди - в обществения транспорт. Най-много се налага да чакат британците – 13 минути, на опашката в някои ресторант. 

Водещи

Най-четени