Най-често пациентите са недоволни от качеството на медицинската помощ 09.03 | 15:08
553 жалби са постъпили в Изпълнителната агенция "Медицински одит” през миналата година
Общо 539 проверки в здравната система е направила Изпълнителна агенция "Медицински одит” през изминалата година. Това показва Годишният доклад на агенцията.
В резултат на това редица лечебни заведения оптимизираха работата си, а Министерството на здравеопазването (МЗ) направи нормативни промени, които да допринесат за по-доброто лечение на пациентите.
Сред тях е въвеждането на таван за избора на екип, регламентиране на натовареността на катетеризационните лаборатории в медицинския стандарт по кардиология, включването на диспансерни прегледи за хора с трансплантации в Наредба 39, както и стъпки за създаването на единен регистър за резултатите от извършените трансплантации.
553 жалби са постъпили в ИА "Медицински одит” през миналата година. 73% от жалбите са били свързани с качеството на медицинското обслужване, а 14% - с наличието на корупция, съобщават от пресцентъра на Министерството на здравеопазването.
Резултатите от проверките показват, че най-честите причини за жалбите на пациентите са неудовлетвореност от качеството на оказаната медицинска помощ са неизпълнение на изискванията на медицински стандарти – 13%, нарушаване на принципа за своевременност, достатъчност и качество на медицинската помощ – 23%, слабости в организацията и управлението на лечебния процес – 38%.
Едва в 9% от случаите е констатирана проявена лекарска небрежност, а при 17% не са отчетени нарушения.
При проверките в 175 лечебни заведения е установено, че са нарушени правата на пациентите относно оказването на своевременна и качествена медицинска помощ, както и на получаването на информация от лекаря в подходящ обем и форма.
През миналата година "Медицински одит" извърши проверка и на изпълнението на изискванията по 23 медицински стандарта в 141 лечебни заведения.
Най-честите нарушения отново са в неинформирането на пациентите за процедурите, които ще им се правят, в липсата на достатъчно квалифицирани кадри, оборудване и апаратура.
При инспекциите на болниците е установена и липса на ценоразписи за медицинските услуги. През миналата година агенцията извърши и проверка на дейността по инвазивна кардиология, трансплантации, спешната помощ.
В резултат на анализ на извършените проверки и с цел подобряване на организацията, качеството и ефективността на дейностите в областта на инвазивната кардиология бяха направени предложения от Изпълнителна агенция "Медицински одит” съвместно с Дружеството по интервенционална кардиология за промени в медицински стандарт по кардиология.
Сред промените са въвеждане на минимална и максимална натовареност за Катетеризационните лаборатории, осигуряване на достъп до първична ангиопластика при остър миокарден инфаркт на 70% от пациентите, времеви норми за провеждане на диагностика и интервенция, задължителна регистрация на усложненията. Тези предложения вече са отразени в новия медицински стандарт по кардиология.
Водещи
-
Българка спечели злато на Световната купа по спортна гимнастика във Варна
Валентина Георгиева направи перфектен прескок и заслужи първа оценка
25.05 | 18:00
-
Мераклии за море в Гърция чакаха три часа на границата
Колони имаше по всички пунктове за изход към южната съседка, но положението традиционно бе...
25.05 | 17:40
-
Лили с нова сексапилна млада икономка
25-годишната красавица с манекенски мерки чисти дома и пере гащите на родната ни прима
25.05 | 17:00
Най-четени
-
Президентът даде традиционен прием по случай 24 май
Нашето общество може да успява, когато обединим усилия в името на духовното израстване,...
25.05 | 10:15
-
Парламентаристи от 32-те държави членки на НАТО се събират в София
Домакин на форума е Народното събрание на Република България
25.05 | 09:45