Големият бизнес е намалил вредните емисии със 100 млн. тона в световен мащаб 14.05 | 11:15

32 компании са участници в инициатива на WWF

От Вероника Стойновска

От 1999 година насам Coca-Cola, Nike и още 30 от най-популярните компании в света са намалили отделяните от тях емисии въглероден диоксид с повече от 100 милиона метрични тона. Това е станало под влиянието на партньорско споразумение със Световният фонд за дивата природа (World Wildlife Fond), а намаленото количество въглероден диоксид е два пъти повече в сравнение годишните нива на емисии в Швейцария, пише Bloomberg.

Компаниите са част от програма на WWF, в която те си партнират и си поставят цели за намаляване на емисиите от парниковите газове. Целите трябва да бъдат по-амбициозни от предишните постижения на съответната компания и трябва да поставят партньорите една крачка напред пред техните съперници. WWF осигурява помощ и предложения, които да улеснят компаниите-партньори и да им покажат начини за намаляване на техният въглероден отпечатък и изменението на климата.

Други участници в инициативата са HP, IBM, National Geographic, Sony, Volvo и т.н.

Според данните от доклада на "Програмата за защита на природата и природно влияние на Световния фонд за дивата природа", компаниите са съкратили 27 милиона метрични тона само за 2011 година. Независимият преглед е извършен от международна независима консултантска фирма Ecofys.

Потенциалното ниво на опазване на въздуха, което могат да достигнат компаниите чрез намаляване на парниковите газове и въглеродните емисии, е равно на 350 милиона метрични тона въглероден диоксид до 2020 година, ако продължават да бъдат част от инициативата на WWF и да подхождат отговорно към поставеният проблем, гласи заключението на доклада.

Водещи

Най-четени