Иван Радев: Публични средства се наливат в медии-бухалки 09.08 | 15:47

Медии, които правят „черни кампании“, ще разясняват българското председателство

От iNews.bg

"Има проблем с подбора на медиите, които получават публични средства за разяснителната кампания за предстоящото българско председателство на Съвета на ЕС. Част от тях имат реномето на таблоидни медии, които не са известни със спазването на етични стандарти и не са подписали Етичния кодекс на българските медии". Това заяви по БНР Иван Радев от Асоциацията на европейските журналисти.

Организацията настоява да се разследва евентуален конфликт на интереси при сключването на договори с фирми и медии за комуникиране на българското председателство на ЕС. 

"Наливат се пари в т.нар. "медийни бухалки", които се славят с черните си кампании. Ако държавата разпределя обществени средства към медиите, не трябва да ги разпространява към такива медии, които получават огромна популярност благодарение на това, че работят на много ниско масово ниво. Тези пари трябва да се използват за контрапункт, за една качествена, задълбочена журналистика", категоричен е Радев.

От Асоциацията призовават премиера Бойко Борисов да вземе отношение и да се изясни дали зад това стои цялото правителство или само Министерството на културата. "Защото се оказва, че пари за разяснителна кампания са достигнали до фирми, които по един или друг начин се свързват със сина на министър Вежди Рашидов", твърди представителят на организацията.

По думите му "качеството на медийната среда е много важно, защото България затъва във всякакви международни класации".

Водещи

Най-четени