До 1.3 млрд. лева ще трябват, за да стане БДЖ модерен превозвач 01.09 | 14:18
Първите нови влакове тръгват до пролетта на 2021 г., обеща Владимир Владимиров
Направихме прогнозни бюджети за това какви инвестиции са необходими за цялостното технологично обновление на железницата. Сумите са огромни – става въпрос за инвестиция между 800 млн. и 1,3 млрд. лева. Това заяви изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров, на брифинг за представяне на проект за поръчка на нови мотрисни влакове, предаде "Фокус". Той обясни, че заради този проект е подготвен специален доклад, разработен от 3 университета – УНСС, Технически университет и Висшето транспортно училище, заедно с експерти на БДЖ, НКЖИ и представители на Министерство на транспорта. "Този документ е огледал всички възможни страни на това как трябва да изглежда в следващите години влаковият парк на БДЖ, какви трябва да му бъдат общите технически параметри, какъв пътникопоток може да спечели БДЖ, след като подобри конкурентоспособността си на пазара и какъв комфорт трябва да предложи на клиентите си. На тази основа колегите от "Пътнически превози” са готови да стартират обществена поръчка за доставка на нови мотрисни влакове”, обясни Владимиров.
По думите му условно инвестицията в технологичното обновление на железницата ще бъде разделена на два етапа. "През първият се предвижда да бъдат закупени 41 мотрисни влака, а през вторият – 44. Минималната сума, необходима на "Пътнически превози, за да може да реализира първият етап, е 380 млн. лева”, допълни Владимиров. И подчерта, че след стартирането на процедурата се очаква първите нови влакове да се движат по релсите на България в края на мандата на настоящото правителство.
"По-нататък е необходимо да се вземат решения на правителствено ниво, за да бъдат осигурени средства и за втория етап”, коментира изпълнителният директор на дружеството. "Второто важно нещо, е че БДЖ върви уверено по пътя към изчистване на дълговете, едно изключително тежко бреме за железницата. Към днешна дата са извадени повече от 600 млн. лева за обслужване на тези дългове и всички допълнителни разходи, свързани с тях”, допълни той.
Водещи
-
В България се полагат най-малко допълнителни часове труд от всички страни членки в ЕС
У нас делът на служителите, работили над 49 часа, е едва 0,4%.
01.05 | 17:59
-
Пратеникът на Украйна за Крим Тамила Ташева обвини Русия, че измъчва и отвлича хора
"Руснаците превърнаха Крим в огромна военна база и го използват като плацдарм за нападения...
01.05 | 17:45
-
Мераклиите да празнуват в Гърция, тръгнали на 1 май, бяха застигнати от очаквани проблеми
Но този път положението е сложно
01.05 | 17:30
-
За миналата година има над 200 хиляди нарушения на трудовите права в България
Нарушаването на правото на синдикално сдружаване от миналата година е криминализирано, посочи...
01.05 | 17:15
Най-четени
-
В сряда ще преобладава облачно време
Минималните температури ще бъдат между 7° и 12°, а максималните - между 17° и 22°.
01.05 | 09:00
-
От днес учениците и студентите отново могат да пътуват с годишна карта на цена от 180 лева
Месечните карти са на цена 15 лева.
01.05 | 10:45
-
Президентът за детската болница: Служебното правителство превърна една общественозначима кауза в частна
Според президента с конституционните промени политическите партии и парламентът са поставили...
01.05 | 13:15