Красавиците от рекламите ни мислят злото 09.02 | 16:56

Хубавиците влияят зле на самочувствието на зрителките

От Олга Андреева

Рекламите действат силно негативно на жените, които не се смятат за достатъчно красиви.

Този и други интересни факти разкрива проучване, направено от The Journal of Consumer Research, което цели да навлезе надълбоко в женското съзнание и да отгатне какво се случва, докато тече рекламният блок.

Изследваните дами са били разделени на две групи, като на всяка група са показани два вида снимки – такива, на които присъствали красиви рекламни лица, и такива, които показвали само опаковката на продукта.

След това на групите са зададени въпроси относно личната им самооценка и дали харесват отражението си в огледалото.

Резултатите – жените, които харесват начина, по който изглеждат, не са обърнали внимание на красивите жени от рекламите.

Останалите дами пък сякаш са се оставили на женската суета и са започнали да правят сравнения с хубавиците от екрана.

По този начин, обръщайки повече внимание на недостатъците си, несъзнателно са намалили личната си самооценка.

Явно е, че именно това е идеята на рекламистите, които целят първо да ни убедят, че имаме проблем, за да ни предложат после великодушно да го решат с чудодейния си продукт.

Водещи

Най-четени