Скандинавците владеят най-добре английски език 02.04 | 10:05

В Южна Америка, Китай и Индия говорят най-лош английски

От Елена Кирилова

Макар владеенето на английски език да се в превърнало в основно изискване за участие в международния бизнес, ново проучване показва значителни пропуски в знанията по английски по целия свят, съобщава Ройтерс.

Скандинавските страни имат най-добри познания за езика сред страните, в които английският не е роден език, докато Русия, Турция и Южна Америка изостават значително, се казва в изследване на EF English First, най-голямото училище за английски в света.

Проучването сравнява резултатите на повече от 2,3 милиона възрастни в 44 страни от 2007 до 2009 г.

Оказало се, че Китай и Индия се справят по-лошо от очакваното. Въпреки големите инвестиции на частния бизнес в обучение по английски те се класирали съответно на 29 и 30 място от общо 44.

Макар че анализаторите смятат, че Китай е на път да стане най-голямата англоговоряща нация в света, професионалното ниво на владеене на езика там изостава в сравнение с това в Южна Корея, Япония и Западна Европа. Индия също не се справя по-добре от Китай, макар че в миналото е била британска колония.

Северна Европа води класацията, тъй като на повече от 90% от студентите се налага да учат английски език като част от обучението си. Въпреки добрите резултати за Европа, Италия и Испания изостават значително, като се класират съответно на 23 и 24 място.

Най-слабите резултати от тестовете принадлежат на Латинска Америка, но проучването сочи, че в този регион вече има един основен език -испански - а това може да намали стимулите за изучаване на английски.

Изследването открива силна връзка между доходите и нивото на умения по английски език. По-богатите страни разполагат с повече пари, които да вложат в образование, което води до по-доброто обучение по английски. Това от своя страна води до по-големи икономически възможности в световен мащаб.

Бил Фишър, президент на английския клон на EF, смята, че развиващите се страни ще трябва да подобрят уменията си по английски, за да останат конкурентоспособни. Според него за развиващите страни, които искат да се конкурират успешно в световните индустрии, възможността за обучение на голям брой квалифицирани завършили студенти, които могат да общуват на английски, трябва да бъде основен приоритет.

Водещи

Най-четени