Ферибот потъва край Русе, пълен с дърва 20.11 | 14:54

"Фери Топ 1" разтоварвал в пристанището, след което е започнал да потъва. Подготвяме се за изваждане на горивото

От Кремена Бедерева

Корабът "Фери Топ 1" - фериботът, пътувал преди време между Силистра и Кълъраш, на русенската фирма "Гораинвест", натоварен с дърва и разтоварвал в пристанището, след което е започнал да потъва.

Подготвяме се за изваждане на горивото от потъналия кораб в лимана на регионалното пристанище "Дунавски драгажен флот". Това съобщи за БТА изпълнителният директор на "Дунавски драгажен флот"-Русе Валери Иванов - собственик на пристанището, където се намира плавателният съд.

По думите му операцията вероятно ще започне този следобед. Чрез специална технология горивото - около 20 000 литра газьол, намиращо се в резервоарите (горивните танкове) на кораба, ще бъде прехвърлено в цистерна. Те и машинното отделение са под водата, като мостикът му е на повърхността, тъй като в лимана нивото не е високо.

Комисия от четирима инспектори от дирекцията "Морска администрация" в Русе разследва причините за инцидента, като трябва да излезе със становище до края на месеца. Екипажът обяснил, че преди да влезе в лимана е усетил удар по корпуса на кораба от твърд предмет под водата. Според директора на "Морска администрация" - Русе капитан Георги Иванов горивните танкове са запечатани добре и към момента от тях няма изпускане на гориво.

Водолази всеки ден правят огледи на корпуса. "Предприели сме всички мерки за предотвратяване на евентуален разлив в реката. Преградили сме с бонови заграждения, секции, хвърляхме и пилки по петната от масла и нефт, излезли от машинното отделение няколко дни след инцидента.

Идва и нефтосъбирач на агенцията "Проучване и поддържане на река Дунав", който събра разлива. Към момента водата е замърсена само в затвореното пространство, каквото е нашият лиман", каза Валери Иванов. По думите му корабът може да бъде изваден, когато спадне нивото на водите.

Той е пречупен на две и вероятно ще бъде нарязан за скрап. В момента нивото на река Дунав край Русе е 284 см спрямо условната кота "нула". Според Валери Иванов то трябва да спадне под метър, за да може да се предприеме операция по изваждането на кораба.

Най-четени