Пристигналите тази година в любимата лятна дестинация Гърция първи туристи са изненадани от новите цени на храни 30.04 | 12:30
Гирос, традиционната гръцка бърза храна, вече се продава за 4 евро, с допълнителна такса за опаковка, ако, разбира се, поръчате порция, казва „Денар“.
Пристигналите тази година в любимата лятна дестинация Гърция първи туристи са изненадани от новите цени на храни, напитки и нощувки, съобщава бТВ.
Гирос, традиционната гръцка бърза храна, вече се продава за 4 евро, с допълнителна такса за опаковка, ако, разбира се, поръчате порция, казва "Денар".
По плажовете коктейлът "Аперол" вече струва 8,50 евро, а кафе по-евтино от 5 евро няма да откриете. Малката бира се продава за 4,50 евро. Цените на сладкишите остават същите, но туристите се чудят дали тези нови увеличения ще се отразят на почивката им.
Въпреки повишението на цените обаче Гърция остава популярна дестинация за туристите, особено около Великденските празници.
От друга страна, увеличението на броя на туристите с 20,7% през първото тримесечие на годината спрямо миналата година и увеличението на приходите с 24,5% показват, че Гърция все още привлича голям брой посетители.
Това може да означава, че въпреки високите цени, туристите все още намират Гърция за привлекателна дестинация.
Реакциите на туристите са смесица от приемане и необходимост от адаптиране към новите икономически условия, като същевременно се търсят алтернативни начини за спестяване.
Местните жители в Гърция пък са със смесени чувства към новите цени.
Докато някои се приспособяват към нарастващите разходи, други са загрижени за въздействието на инфлацията върху ежедневието.
Според докладите местните заведения за обществено хранене са изправени пред предизвикателството да привлекат туристи в началото на летния сезон поради нестабилното време и високите цени.
В стремежа си да задържат клиентите, пазарите предлагат намалени цени на основни хранителни продукти. Цените за настаняване също варират и местните жители трябва да се справят с тези промени, докато се опитват да останат конкурентоспособни в туристическия сектор.
Местните изглежда се борят да намерят баланс между поддържането на качеството на услугите и привличането на туристи, като същевременно се справят с личните си финансови предизвикателства.
Тази ситуация ги принуждава да бъдат креативни и да търсят нови начини за привличане на посетители, без да компрометират приходите си.
Водещи
-
Стана ясно как ще се организира гласуването на хора с трайни увреждания за вота „две в едно“
Право да гласуват с подвижна избирателна кутия имат избирателите с трайни увреждания, които не...
20.05 | 17:59
-
Голям здравен скандал се вихри във Великобритания
Очаква се докладът да осветли грешките, довели до това хиляди хора да бъдат заразени с...
20.05 | 17:45
-
Състоянието на словашкия премиер Роберт Фицо е стабилно
Агенцията отбелязва, че атаката миналата сряда представлява първият значим опит за убийство на...
20.05 | 17:30
-
Всички държавни университети спират работа на 20 май
Извършват се само дейности с неотложен характер, въпреки че служебното правителство отпусна...
20.05 | 17:15
Най-четени
-
Днес се провежда втората матура
Тази година 1383 ученици са избрали математиката. По над 1000 души има на изпитите по...
20.05 | 09:30
-
Оценки за постижения: Ще има ли входно и изходно ниво в детските градини?
„В тази си възраст всяко дете е на различен етап, което е напълно нормално. Такъв тип...
20.05 | 14:59
-
Сбъдва се най-страшното предсказание на Ванга
Въпреки че Баба Ванга е починала преди повече от 25 години, тя е предсказала неща, които се...
20.05 | 15:15