Apple се превърна във втория най-голям играч на уеръбъл пазара 29.08 | 09:33

Лидер все още е Fitbit

От Ивайло Коралски

Големият въпрос, който все още кръжи около Apple Watch, е колко добре се продава най-популярният смарт часовник. И Apple все още мълчи по споменатия. Поне що се отнася до официална и конкретна статистика.

Според IDC обаче, Apple е пуснал в продажба от своя часовник 3,6 милиона бройки в рамките на второто тримесечие на 2015 година. Което отрежда на гиганта от Купертино респектиращото второ място на пазара за уеръбъл устройства, плътно зад лидера Fitbit.

По време на втората третина на годината Fitbit е пуснал в продажба 4,4 милона уеръбъл устройства – огромно покачване спрямо бройката от 1,7 милиона, характерна за същия период на 2014 година.

На трето място е китайската Xiaomi с 3,1 милиона устройства.

Заради значителното покачване на пазарния дял на Apple и Xiaomi обаче, Fitbit всъщност е намалил своя дял – от 30 до 24,3 процента.

ТОП 5 на най-популярните уеръбъл производители се допълва от Garmin и Samsung.

Покачването на позициите на Apple и Xiaomi, както и увеличаващите се продажби на Fitbit, са спомогнали пазарът на уеръбълите (гриви, часовници и т.н.) да регистрира покачване спрямо предходната година с впечатляващите 232 процента.

Извън петимата най-големи производители, положението също е розово – от 2,6 милиона пуснати в продажба уеръбъл устройства в рамките на втората третина на 2014 година, през 2015 бройките са 5,7 милиона. Ясна индикация според IDC, че малки и големи компании успяват да извлекат изгода от развиващия се с бесни темпове пазар.

Водещи

Най-четени