Dell вижда шанс да конкурира Apple при таблетите 19.03 | 15:46

От Dell казват, че пазарът на все още не е достатъчно развит

От Виолета Малинкова

Растящото недоволство сред работещите в офиси заради "тромавите" компютри, които техните работодатели ги принуждават да използват, в контраст с лъскавите устройства на Apple, притежавани от много от шефовете за лична употреба, може да се окаже пазарна нисша, от която доставчици като Dell да се възползват, съобщава Reuters.

Главният търговски директор на Dell - Стив Феличе смята, че въпреки пускането в петък (16 март) на третото поколение таблети на Apple, традиционно придружено с огромни тълпи от фенове, чакащи пред магазините за новия продукт, пазарът на този вид устройства все още не е достатъчно развит.

След като от Dell зарязаха предишния си опит за разбиване на световния пазар на таблети от миналата година, а именно – продуктът им The Steack, базиран на софтуерната операционна система на на Google – Android, сега от компанията планират ново нападение с появата на иновационната операционна платформа на Microsoft - Windows 8, която се очаква да излезе по-късно тази година. Революционното прие нея е, че ще разполага със сензорен интерфейс, който ще работи с настолни компютри, таблети и смартфони.

Феличе допълва още, че от компанията са изключително ентусиазирани от новите "тъч" възможности, които предостaвя бета версията на Windows 8 . Той издава още, че от Dell разполагат с пътна карта за таблети, която все още не са представили. Търговският директор обещава много нови изненади за феновете в края на годината.

Lenovo, Hewlett-Packard и вероятно Nokia също планират пускането на Windows 8 таблети.

Феличе каза също, че връзките на Dell с клиенти ще им дадат предимство пред Apple, чиито джаджи могат да предизвикат главоболие за IT отделите, защото работят с различни системи. Той добави, че iPad оставя много какво да се желае по отношение на процесорна мощ и лекота на писане.

Dell току-що стартира също и т.нар. Ultrabook - най-висок клас преносим компютър, който е лек и тънък и толкова мощен, колкото обикновен лаптоп. XPS 13 струва около 995 долара.

Въпреки усилията на Dell обаче, продажбите на Mac и iPad за миналата година задминават тези и на най-големите производители на персонални компютри. За нас остава единствено да видим дали нещо е в състояние да ги измести от лидерското им място на пазара.

Водещи

Най-четени