Facebook готви платена функционалност 11.05 | 10:29

Приложението Highlight разпраща всички ваши постове до всичките ви приятели и струва 2 долара

От Георги Тотев

От по-малко от 24 часа социалната мрежа тества функционалността - Highlight, която ще позволи на потребителите да "акцентират" върху една или друга своя публикация срещу заплащане.

Новата функционалност може да направи така, че публикация или "пост" да достигне до всички приятели на потребителя. Тази възможност ще имат не групите или корпоративните страници, а на този етап обикновените потребители, съобщи Div.bg.

За да бъде акцентирана дадена публикация потребителите ще заплащата 2 долара.

Причината за създаването на новата услуга е статистическа информация оповестена от самата компания в края на февруари, според която публикациите в мрежата достигат до едва 12% от приятелите ни. Разбира се, това не се отнася за всички потребители, нито за съвсем всички публикации.

По-активните потребители на Facebook се радват на повече внимание от страна на своите приятели, докато по-неактивните потъват в забрава.

Хората с по-широк кръг от приятели също имат шанса да разпространят своите снимки, песни, клипчета и истории сред по-голям процент от Facebook обкръжението си, докато онлайн поведението на тези от вас, които са предпочели да ограничат контактите си в Социалната мрежа само до близки и приятели, често остава незабелязано.

От Facebook разбира се веднага реагираха на появилата се информация и съвсем не отрекоха възможността тази функционалност да бъде достъпна за всички. Според официалния говорител на социалната мрежа Мия Гарлик, функционалността за акцентиране върху публикации в момента е в тестов период, който има за цел да установи дали потребителите на мрежата биха проявили интерес към подобна възможност.

Въпреки, че функционалността е в тестов период, това се явява първият опит на Facebook да монетизира обикновените постове на обикновените потребители. Съвсем очаквано първоначалните реакции спрямо този ход са неблагоприятни.

Първите коментари на потребителите във Facebook върху новината са свързани най-вече с нейния директен ефект върху начина, по който всеки споделя информация в социалната мрежа в момента. Очакванията на хората са, че подобна функция ще доведе до сериозно разочарование за масовия потребител и че мнозина ще изберат да напуснат Facebook, ако от компанията решат да въведат Highlight.

За мнозина това е ход, който определено ще дискредитира имиджа на социалната мрежа, която сама се рекламира като "безплатна и винаги ще бъде безплатна". Някои потребители пък виждат теста на Highlight като възможност Facebook да увеличи приходите си от първичното публично предлагане на акции на компанията (IPO), което най-вероятно ще се случи в близките дни.

Определено функция като Highlight, която позволява на потребителите да заплатят известна сума пари, за да направят информацията, която споделят по-видима в мрежата, е апетитен маркетингов ход и може да се окаже неочакван източник на приходи за Facebook, ако, разбира се, идеята все пак бъде прокарана масово.

Според TechCrunch акцентираните публикации няма да притежават отличителен белег, който да позволява на потребителите да ги различават от обикновените постове на техните приятели. Сайтът спекулира, че Highlight публикациите ще изглеждат досущ като всички останали, но ще се задържат за по-дълго и на по-видно място във вашия поток новини.

Най-четени