Да караш Ferrari е скучно 16.03 | 16:48

Британско изследване показа, че да управляваш бавна кола е по-весело

От Александър Бакалов

Застрахователната компания АХА Group и британски учени проведоха изследване за степента на радост при управлението на определена марка автомобил.

Честно казано, целта на мероприятието бе да се докаже, че шофьорите на BMW или Aston Martin са  в пъти по-щастливи от тези, които са зад волана на Ferrari, коментират от АвтоУтро.ru, цитирани от INSmarket.bg.

Изследването препита около 2000 британци. Резултатите показаха, че 69% от любителите на автомобили получават удоволствие и радост от процеса на управление. Едва 20% разглеждат шофирането като необходимост, а не удоволствие.

Сред собствениците на различните брандове най-щастливи се оказаха притежателите на BMW – 82%.

На второ място по радост се класираха собствениците на Aston Martin и Lexus (по 78%).

Малко след тях са другите марки: SEAT (76%) и Peugeot (75%).

Приблизително в тази част на скалата по щастие се нареждат собствениците на мъник, който до 2000 г. бе британски, а после BMW пуснаха негов кавър. Сигурно вече се досещате, че става дума за злобната сапунерка – MINI. Щастливи от това да я карат са 73% от нейните собственици.

Не съвсем радостни се оказаха собствениците на Land Rover –  малко над половината (59%) получават радостни усещания при управлението им.

Що се отнася до притежателите на италиански спортни возила Ferrari, статистиката "уличава” в удоволствие от шофирането едва 57% от собствениците им. Вероятно това е свързано с такива косвени фактори, като стойност на автомобила и различни други  ограничения, посочват авторите на изследването, без да навлизат в подробности какво точно значи това.

Все пак любителите на кончето са по-облагодетелствани от собствениците на шведско-китайския танк – Volvo. Марката получава едва 46% гласове на задоволство.

В заключение, изследването за пореден  път потвърждава древната теория, че да караш бързо бавна кола е къде-къде по-весело от това да летиш в спортен звяр.

Водещи

Най-четени