И Casio разработва смарт часовник 06.07 | 09:11

При това от висок клас

От Ивайло Коралски

В продължение на години Casio основно наблюдаваше какво се случва на пазара на смарт часовниците, без да дава каквито и да е индикации, че смята да се присъедини към новия тренд.

Е, следващият март компанията се надява да може да стартира продажбите на първия си смарт часовник. Нещо повече – японците се целят във високия клас.

Новината съобщи президентът на компанията Казухиро Кашио, научаваме от Wall Street Journal.

"Целим се с нашия смарт часовник да достигнем перфектни нива на изработка – устройство, което няма да се чупи лесно, ще бъде лесно да използване и ще се стои добре на ръцете на потребителите", споделя Кашио.

Както вече отбелязахме, смарт часовника трябва да направи премиерата си в САЩ и Япония през март 2016 година, като предполагаемата цена ще бъде между 350 и 400 щатски долара. 

Все още липсва информация каква операционна система ще използва устройството, но по всяка вероятност японската компания няма да се възползва от услугите на популярния OS Android Wear.

Casio си е поставил за цел да продаде смарт часовници на стойност 80 милиона долара. Компанията е готова да извоюва своя пазарен дял със зъби и нокти, дори това да ѝ коства инвестиции за продължителен период от време.

"Не мисля, че смарт часовниците ще бъдат мигновен успех (за Casio), но желаем с времето да разширим нашите пазарни позиции", продължава президентът на Casio.

Истината е, че Casio, чиито бизнес отдавна се е разпрострял звън производството на часовници, технически създава "умни-часовници" в продължение на десетилетия. Те обаче не са квалифицирани като модерните на деня smartwatches, произвеждани от Apple, Google, Sony, Pebble, LG, Samsung и т.н.

И още, независимо че смарт часовниците ще продължат да повишават своята популярност, според Рамон Ламас от IDC "стандартите" им предци, които човечеството използва вече десетилетия наред, са далеч от момента, в който ще загубят своята пазарна ниша.

"Всъщност очакваме продължителен пазарен растеж, тъй като все още съществуват множество потребители, които търсят опростен и лесен за използване часовник", допълва Рамон Ламас.

Според същия продажбите на обикновени часовници ще достигнат повече от 126 милиона устройства до 2019 година.

Водещи

Най-четени