Интернет в колата – новият коз на автомобилните производители 14.09 | 17:03

Различни решения бяха показани във Франкфурт

От Нели Минчева

Независимо дали става дума за екстра, която трайно навлиза в автомобилите от луксозния клас, или за модерна за кратко функционалност, интернет достъпът в колите може да се определи като един от акцентите на тазгодишното автомобилно изложение във Франкфурт.

Големите производители широко рекламират въведените възможности шофьорите да поръчват пица, да четат имейли или да следят социалните мрежи, докато са зад волана, например в задръстване.

С отличаващи се примерни решения в това отношение са гигантите BMW и Mercedes-Benz (от групата на Daimler), съобщава АФП.

При баварската компания бордовият компютър дава достъп до специален портал, в който може да се търсят ресторанти, магазини, музеи и т.н. На екрана освен това се появява и бюлетин с новини, прогноза за времето и различни практични информации.

Daimler предлага интернет достъп като опция за напълно обновената си "Б-класа" - градски автомобил, представен с голяма гордост във Франкфурт. Шофьорът на машината може да разполага с достъп до цялата мрежа, но само когато автомобилът не се движи. В движение изборът е ограничен до подбрани приложения, подписани с марката Mercedes-Benz.

В бъдеще по-голямата част от колите вероятно ще позволяват достъп до музиката, филмите и документите, съхранявани на домашния компютър на шофьора, както и до данни "в облаците". Поне такава е визията на Ford, представил на изложението прототип на своя модел "Cloud”.

Доставчици на оборудване като германската Bosch и френската Valeo също вече работят по проекти в тази посока. Конкретно Valeo представи и технологично решение за самостоятелно паркиране на колата, без в нея да има човек.

Според проучване на Германската федерация на високотехнологичните компании най-желаните от потребителите нови автомобилни екстри са тези, които улесняват шофирането и осигуряват навигация. Така например високо се цени възможността за получаване на информация за близки бензиностанции. Освен това за водачите е важно да могат лесно и бързо да проверят електронната си поща или да хвърлят поглед на случващото се в социалните мрежи.

"За момента става въпрос по-скоро за модно увлечение", но интернет връзката зад волана може да се превърне в нещо напълно обичайно и да позволи на производителите да се съревновават в нова ниша, която да привлича клиенти, смята експерт, цитиран от АФП.

Наблюдателите на сектора обаче се обединяват около мнението, че не бива да се подценяват рисковете, свързани с тази нова мода. Отправените препоръки по време на изложението са да се отговори на търсенето на потребителите, но без да се усложнява управлението на автомобила и да се застрашава сигурността на пътя.

Автосалонът във Франкфурт беше открит вчера, 13 септември, като за широката публика вратите на изложението ще бъдат отворени в периода 17 – 25 септември. Участие на форума ще вземат около хиляда фирми от над 30 държави. Очакват се близо 1 млн. посетители.

Още снимки от изложението - в галерията

Водещи

Най-четени