Очаква се двоен ръст на мобилната реклама 18.06 | 12:02

Развитието на мобилната реклама се свързва с пазара на Азиатско тихоокеанския регион и Япония

От Елена Коцева

Световният пазар на мобилната реклама ще се удвои през 2011 година и ще достигне стойности от 3.3 милиарда долара. Очакванията са на анализаторската фирма Gartner.

Към момента делът на мобилната реклама в общата структура на разходите за търговия и услуги е незначителен, но според очакванията с течение на годината те ще се увеличават и в края на годината може да се очаква да постигнат 4%.
В сравнение с 2010 година мобилната реклама заемаше само 0.5% от общия пазарен дял.

Развитието на мобилната реклама от Gartner свързват с увеличеното използване на смартфони и планшети, като тенденцията ще остане стабилна и през следващите години.

При това първенството в този пазар няма да е за САЩ, а за Азиатско тихоокеанския регион и Япония. Именно там се очаква през тази година да се формират 1.63 милиарда долара от пазара на мобилни услуги, а в Северна Америка този показател ще остане на нивото от 701.7 милиона долара.

В края на 2010 година друго изследване за пазара на мобилната реклама, на Juniper Research, посочваше, че разходите в сектора към 2015 година няма да са по-малко от 11 милиарда долара.

Основното предимство на мобилната реклама е възможността да се направи по-добър таргет да рекламната кампания.

Водещи