Предсказват кои ще са следващите ни приятели в социалните мрежи 05.08 | 10:29

Методът е доста логичен, основава се на местата, които посещаваме офлайн

От Нели Минчева

Британски учени разработиха нов метод за предсказване кои ще са следващите хора, които ще добавим като приятели в социалните мрежи, съобщава "Ройтерс". В основата на методиката стоят местата, които посещаваме офлайн.

Подходът на учените от университета в Кеймбридж е комбиниран с досегашната практика в социалните мрежи за "предлагане на приятели" чрез предположението, че щом двама души имат общи познати, самите те биха могли да бъдат свързани. Използването на двата метода правело предсказването на бъдещите онлайн познанства по-достоверно.

"Искахме да изследваме свойствата на местата, които насърчават връзките между посетителите си, както и начина, по който това (тези връзки) може да се вплете в система за предсказване на приятелите", обяснява пред агенцията Салваторе Селато, един от британските специалисти.

Екипът е анализирал изграждането на социални връзки в британската онлайн мрежа Gowalla, позволяваща на своите потребители да споделят информация за посещаваните от тях места. Изследвано е поведението на хората, отишли на едно и също място, и познанствата, завързани от тях на това място. Създадените впоследствие онлайн контакти представляват около 30% от всички онлайн контакти на съответните хора.

Сред посещаващите едно и също място най-склонни да стават познати в социалните мрежи са работещите в един и същи офис, трениращите в една и съща зала, учещите в едно и също училище. Крайните сметки на учените са базирани на броя на хората и посещаващи заедно даден обект, честотата на посещенията.

В интерес на истината изводите на изследователите не са особено изненадващи предвид опита на всеки средностатистически потребител на социални мрежи в интернет. Впечатляващо е обаче усърдието, с което се изследва прогнозируемостта на онлайн отношенията, които изследвания предполагат прилагане на резултатите за целите на различни маркетингови инициативи и още по-успешно използване на глобалната мрежа за иновативни търговски подходи.

Най-четени