Продажбите в интернет трябва да изграждат собствена митология 01.08 | 15:45

А Мартин Линков съветва клиентите да имат място в пантеона

От Елена Коцева

В рамките на семинара Digitex 2011 на 6 и 7 октомври в Интер Експо Център – София ще може да присъствате и на конференция "Продавай дигитално". Лектори на събитието ще са доказани практици в областта на продажбите и социалните медии, а организатор на конференцията е фирма Web and Events с медийното сътрудничество на iNews.

Мартин Линков започва ΙΤ кариерата си в българското подразделение на водещата американска хостинг компания Aplus.net, а от есента на 2008 е част от екипа на иновативната платформа за споделяне и обмен на съдържание favit.com. Отговорен е за маркетирането и промотирането на услугата, връзката с потребителите и партньорите на favit.

Бихте ли ни разказали нещо интересно за Вас и Вашата работа? Какво Ви предстои през следващите няколко месеца?

Не обичам да говоря за себе си, ще спомена само че обичам приключенията и предизвикателствата. Спортувам активно и съвсем скоро ми предстои оспорван старт за републиканската титла в крос кънтри дисциплината при планинското колоездене.
За работата си винаги говоря с усмивка и удоволствие.
Така е, защото с колегите сме като семейство и правим страшно иновативни и яки неща заедно. Чувството да видиш своя идея, реализирана от компания като Google например, е невероятно. Притеснението в такива случаи е минимално и несравнимо със задоволството, че сме на правилната пътека.

Живеем в ерата на идеите и докато успяваме да раждаме достатъчно добри идеи, ще имаме и минимална преднина пред конкурентите.
В идващия месец ни предстои важна стъпка и потенциално експлозивно увеличение на екипа, финализирането на новата ни версия и обявяването и пред широката международна публика, hot summer in the city се очертава.

Какво е най-ценното за Вас в настоящата Ви работа?
Свободата, прозрачността, достъпът до невероятни хора и най-вече чувството, че променяш света и начина, по който хората консумират съдържание в интернет.
Като StartUP favit е изключително плоска компания, всеки може да предложи идеи и подобрения, всеки има своя отпечатък не само върху продукта, но и върху вътрешните процедури, оптимизацията и подобряването на работните среда и процес.
Смея да твърдя, че хората, с които работя, са по-умни от мен и опитът им винаги ми е страшно полезен, всеки ден научавам по нещо ново и всеки ден е едно пътуване към границите на възможното и допустимото.

Разкажете за Ваш любим проект или такъв, по който сте работили наскоро?
От инициативния комитет на кандидат-президента Меглена Кунева се свързаха с нас и в момента вече е готово настоящото ни бизнес предложение, което позволява както на брандове, така и на обикновени хора да създават лоялни общества около съдържанието, с което желаят да се идентифицират и обвържат.
Работата ни с предизборния щаб и инициативния комитет е много интересна и полезна и за двете страни. Взаимно се научихме на много неща и бавно, но интелигентно растем заедно.

Бихте ли споделили за какво ще говорите на Digitex 2011?
Ще говоря за това как да изграждаме връзка, основана на лидерство, доверие и ентусиазъм с клиентите ни.
В дългосрочен план връзките, които изграждаме с партньорите и клиентите си, а не еднократните ни "удари”, ще се окажат далеч по ценни и ще донесат много повече приходи посредством нови покупки, надграждания над вече закупени продукти и т.н.
Ще говоря за това колко е важно да изградим собствена "митология”, където клиентите ни не само имат достойно място в "пантеона”, но и се чувстват като активни участници в подвизите на "боговете олимпийци”.

Каква стратегия бихте препоръчали на непрофесионалисти, които сега навлизат в работата със социални медии?
Да слушат. Да слушат внимателно, за да могат да идентифицират какво изпитват клиентите им, какво ги прави щастливи и кое нещастни. Кои са потенциалните им партньори и кои хора биха помогнали на съобщението им да достигне до още повече хора. Да се концентрират върху митологията, върху отговора на въпроса "Е, и?”, да зададат рамките и да оставят адвокатите на марката да говорят наместо тях.
Нали се сещате за поговорката "Циганката умря, та се хвали сам” – е това не трябва да се случва в социалните медии.

И за финал...
Винаги и във всичко търсете баланса и не се страхувайте да напускате комфортната си зона.

Водещи

Най-четени