Врабче ще чурулика за качеството на туризма ни 19.10 | 16:10

До две години въвеждат български стандарт за качество в бранша

От Ивелина Георгиева

Врабчето става символ за качество на българския туристически продукт. Това стана ясно при представянето на проекта "Висококачествена туристическа услуга и устойчиво развиващи се предприятия в туризма- мисия възможна".

В рамките на проекта са разработени два национални знака за качество в индустрията.

Българското знаме със завършено стилизирано врабче ще бъде националният знак за устойчиво развитие на туристическия бранш.

Врабчето символизира хората, които туристът среща в България – общителни, дружелюбни, любопитни, обясни мотивите за избор на символа Яна Спасова, експерт по сертифициране на качеството.

Комбинацията между птицата и флага дава усещане за свобода, връзка с природата и живот в синхрон с околната среда и нейните обитатели, които са основните стълбове на устойчивото развитие в туризма, поясни експертът.

Вторият национален знак ще характеризира качеството в туризма. Той представлява кръг, който се пресича от българското знаме, за да образува буквата Q.

И двата знака ще бъдат налични на български и на английски език.

До две години се очаква туристическите фирми да бъдат сертифицирани за качество, посочи Атанас Атанасов от Международна асоциация за качество. Серифицирането ще бъде доброволно, държавата няма да задължава никого да внедрява системите за качество, но тази стъпка ще направи фирмите по-конкурентоспособни на вътрешния и международния пазар.

"Знакът трябва да ви говори за начина, по който ще ви обслужат и има покриване на изискванията в процесите за управление на услугите. Това не означава непременно, че в стаята ще имате джакузи, а ще разполагате с пълна информация, какво може да очаквате от този хотел", обясни Атанасов.

Предоставянето на пълна информация за процесите на управление в един хотел ще бъде едно от основните изисквания в системите за качество, за да не се получава разминаване между информацията в интернет страницата на хотела и посещението на място, коментира още експертът.

Фирмите, които получат сертификат за качество в туризма ще бъдат промоцирани от държавата, тъй като тя може да популяризира бранд, а не компания, обясни Атанасов.

Друг стимул е стремежът знакът за качество да бъде разпознаваем и така потребителите ще знаят, че ще получат един набор от услуги, които оправдават техните очаквания, допълни той.

В рамките на година ще бъдат изготвени и приети стандартите и около още една година ще е необходима на фирмите да внедрят системите за качество.

Водещи