НСИ отчете 9% ръст на приходите от нощувки 09.04 | 13:41

Всяко четвърто легло е било заето

От iNews.bg

С близо 9% са се повишили приходите от нощувки през февруари спрямо година по-рано. Това се равнява на 36.9 млн. лв. повече, става ясно от данните на Националния статистически институт (НСИ).

От статистиката отчитат увеличение както в приходите от български граждани - с малко над 10%, така и от чужденци - със 7,4%.

През февруари 2015 г. в страната са функционирали 1 993 места за настаняване с над 10 легла - хотели, мотели, къмпинги, хижи и други места за краткосрочно настаняване. Броят на стаите в тях е над 56 000, а на леглата – 113 000. В сравнение с година по-рано общият брой на местата за настаняване, функционирали през периода, се увеличава с 5,3%, а на леглата в тях - с 3,8%.

Общият брой на нощувките във всички места за настаняване, регистрирани през февруари 2015 г., е над 773 хил. или с 5,1% повече в сравнение със същия месец на предходната година, като най-голямо увеличение на нощувките (с 5,2%) се наблюдава в местата за настаняване с 4 и 5 звезди.

През февруари 2015 г. в хотели с 4 и 5 звезди са реализирани 71,5% от общия брой нощувки на чужди граждани и 34.4% - на българи. В местата за настаняване с 3 звезди са осъществени 32.6% от нощувките на български граждани и 19.6% - на чужденци, докато в останалите места за настаняване (с 1 и 2 звезди) те са съответно 33.0 и 8.9%.

Пренощувалите лица в местата за настаняване през февруари 2015 г. се увеличават с близо 11% в сравнение със същия месец на 2014 г. и достигат над 332 хиляди. От всички пренощували лица около 70% са българи, като по-голямата част от тях са нощували в места за настаняване с 1, 2 или 3 звезди и са реализирали средно по 2,1 нощувки. Пренощувалите чужденци са 101 хил., като 71,1% от тях са нощували в хотели с 4 и 5 звезди и са реализирали средно по 3,1 нощувки.

От данните става ясно, че през втория месец на годината почти всяко четвърто легло е било заето. Най-висока е заетостта на леглата в местата за настаняване с 4 и 5 звезди – 37,5%, следвани от местата за настаняване с 3 звезди – 23,6%, и с 1 и 2 звезди – 15,1%.

Водещи

Най-четени