Облекчават бизнеса: Без втора категоризация на хотели и заведения 22.05 | 14:22

Ангелкова обаче ще създаде агенция за отнемане на звезди от обектите

От iNews.bg

Министърът на туризма Николина Ангелкова ще предложи на бранша да бъде премахната прекатегоризацията на местата за настаняване и заведенията за хранене. Вместо това обаче ще бъде създадена агенция към Министерството на туризма, която ще контролира нивото на хотелите и заведенията и ще им дава и отнема звезди. 

"Ще предложа да отпадне прекатегоризацията за сметка на контрола. На базата на контрола ще се отнемат звезди на неизрядните предприемачи", каза министърът по БНТ.

"Считам, че хотелиерите и ресторантьорите, които работят и спазват закона, трябва да бъдат облекчени, а не на всеки пет години да подготвят огромен обем документи", посочи още Ангелкова.

"Едновременно с това ведомството ще създаде туристически инспекторат и специален институт за отнемане на звезди, ако обектът е влошил обслужването и вече не отговаря на получената категория", допълни тя.

Министърът на туризма подчерта, че намаляването на административната тежест за бизнеса е един от основните ангажименти на правителството.

Освен това категоризацията на даден хотел вече ще се осъществява комплексно, а не на всеки от обектите в него поотделно, както се изисква по сегашното законодателство - на хотел, ресторант, лоби бар, басейн, дискотека, които получават дори различен брой звезди.

Задължително нощно осветление на плажовете

До края на годината ще бъдат готови и законовите промени и нова наредба, с които детайлно да се регулира статутът на националните курорти. Специални правила ще има за инфраструктурата, преместваемите обекти, зелените площи, чистотата, паркингите, каза още министърът

Министерството е поискало от концесионерите да осигурят осветление на плажовете през нощта, за да гарантира безопасността на туристите и да подпомогне полицейските проверки.

"Зимният туристически сезон приключи успешно с ръст от 19,2% на чужденците до общо 1,4 млн. души", похвали се Ангелкова. Очакванията за летния сезон са за ново увеличение от 10% спрямо рекордните 8,2 млн. туристи миналата година.

Само 5% от парите за реклама на туризма са похарчени от началото на годината поради бездействие на служебния кабинет, каза Ангелкова и се ангажира процесът да се засили.

 

 

Водещи

Най-четени